Spring naar bijdragen

Lichtschakelaar, buzzer en lichtproblemen


Jort
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Afgelopen weekend is mijn lichtschakelaar opgebrand. Ik heb inmiddels van de sloop een ander exemplaar gehaald van een Cherokee uit het zelfde bouwjaar (okt 93).

Omdat de connector verbrand was moest ik ook deze vervangen. Ik heb de bedrading gesoldeerd en geisoleerd. Een kwestie van kleur bij kleur zoeken toch?

De problemen die ik nu heb:

1. de irritante zoemer niet meer afgaat als de deur open is met de sleutel in het contact of als de lampen aan zijn.

2. Geen stadslicht (en achterlicht)

3. Geen lampje op het dashboard dat de verlichting aan is

4. De dimmer van het dashboard werkt niet (logisch gezien punt 3)

Als ik de lichtschakelaar in de stand net tussen stadslicht en normaal licht zet, dan heb ik geen van de problemen. Het lijkt alsof er een draad verkeerd zit, maar de kleuren van de draden kloppen. Ook heb ik de solderingen nagelopen en de connector doorgemeten.

Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Boris. Inmiddels is het probleem opgelost.

Bij aanvang van de reparatie heb ik als eerste de zekeringen nagekeken en deze waren allen prima. Daar heb ik verder dus ook niet meer bij stil gestaan. Nadat ik mijn solderingen had nagekeken en nieuwe klemmen aan de draden had gemaakt was het probleem nog steeds aanwezig.

Ik kreeg de reactie van NiMi over de zekering. Nog maar eens nagekeken en inderdaad was de zekering kapot. Ik heb er een nieuwe in gezet, accu weer aangesloten en hop... weer kapot. Nog eens opgezocht en nagekeken waar deze zekering voor is (15, van het instrumenten paneel).

Uiteindelijk is gebleken dat je geen spanning op het systeem kan zetten (en het licht aandoen) als het instrumentenpaneel zelf niet is aangesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...