Spring naar bijdragen

Kilometerteller omruilen van miles naar km's


Recommended Posts

Hallo mede Jeepliefhebbers,

Even een vraag. Mijn GC WJ is door de vorige eigenaar meegenomen vanuit Canada naar Nederland en heeft dus een milenteller.

De boordcomputer ed kan ik wel instellen op europees (km's dus).

Nu wil ik de klokkenwinkel om gaan wisselen voor een europesche variant, ook wat duidelijker om exact te zien hoe snel je rijdt.

Ik hoorde dat je de klokkenwinkel gewoon om kunt zetten en dat de kilometerstand dan ook meteen klopt omdat die vanuit de BCM module aangestuurd zou worden. Klopt dit??

Dan uiteraard de vraag of er iemand op dit forum een europesche teller "over" heeft, voordat ik helemaal naar Valkenburg moet :no:

Ik hoor graag van jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Sorry,maar ik zie het probleem niet,hoop werk en tijd zonder ergens winst te behalen.:)

Mijn ZJ ,en Voyager geven ook aan in M/ph gewoon ff wennen en je teller in de gaten houden,gewoon 30 waar je 50 mag,en 50 waar je 80 mag.

(Kostte mij tot nu toe 22€ warvan 6 adm kosten):yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Gerrit: Bedankt ziet er interessant uit, alleen twijfel ik over de kwaliteit van deze "papieren" schijfjes.... Maar ach, de prijs is daar ook naar, dus wellicht ga ik het even proberen.

@ Beagle: Ik stoor me eraan, dus voor mij heeft het wel degelijk waarde en mag het best wat moeite kosten. Ik wil gewoon in een oogopslag kunnen zien wat mijn snelheid is in grote letters :). En als de kilometerstand gewoon in kilometers weergegeven wordt ipv miles is dat ook duidelijker en zo.

Ik ben er inmiddels ook achter dat een compleet Europees tellerhuis rond de 75 euro kost 2e hands, en dat het overbouwen in een WJ dus een fluitje van een cent is. totaal 6 schroeven geloof ik.

Ik ga dus eerst de witte platen proberen en als dat niet bevalt komt er gewoon een ander tellerhuis in, met als voordeel dat ook de kilometer stand dan in KM's wordt weergegeven!

Iedereen bedankt voor zijn inbreng, en oh ja nog een reaktie. Mijn WJ is echt in Canada gekocht en afgeleverd. Heb alle papieren erbij! En toch miles :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ook bij mijn BMW gedaan en dat waren geen papieren schijfjes.

Het was echt van degelijk plasic gemaakt. Weet niet wat voor kwaliteit dit is, maar ik denk hetzelfde materiaal.

Toen ik hier mee bezig was heb ik direct ook een paar alu ringen er in gezet. Weet niet of deze ook voor een WJ te krijgen zijn.

Maar het ziet er echt mooi uit.

Het blijft natuurlijk persoonlijke smaak.

(volgens mij heeft de Overland versie dit standaard)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit,

Als ik goed naar de productspecificaties kijk zie ik dat het papier is van dezelfde dikte als een visitekaartje. Lees maar:

"All overlays are printed on a high quality 10mil paper product. They are about the thickness of a business card and are very bright and durable."

Maar ik ga het wel gewoon proberen hoor!!

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Gerrit,

De witte wijzerplaten zijn binnen. De reden dat het haast niets kostte was me ook meteen bekend bij het openen van de enveloppe.

Zoals ik al dacht, gewoon papier.... Gewoon een kleurenkopie op wat dikker papier, meer is het niet. Er zaten twee sets in, dat dan weer wel.

Nou, die ga ik dus niet gebruiken want er komt volgens mij geen tot zeer weinig licht doorheen, en ik wil in het donker toch graag kunnen zien hoe hard ik rijd.

Dus als er iemand anders het wel wil proberen, voor 10 euro stuur ik het op naar je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...