Spring naar bijdragen

Buiten as binnen as afsluiting


Raphael
 Share

Recommended Posts

Vandaag heb ik het kruisje van de linkerzijde van de vooras (dana 30) vervangen. Dit zat niet echt mee om dat de 3 torax bouten waarmee het wiellager vastzit, door een van de eerdere eigenaren rond waren gedraaid.

Uiteindelijk heb ik er maar een dop opgelast en ze er zo uit kunnen draaien.

Het oude kruisje was er zo uit, twee lagertjes zagen er nog "redelijk" uit, maar de andere twee stonden droog en waren verpulvert tot roest.:)

Wat mij op viel, is de afsluiting tussen buiten as en binnen as. ergens op het forum had ik gelezen dat deze buitenas ten tijde dat de binnenas er niet in zit, met een prop (doek) moet worden afgesloten tegen inkomend vuil en dat er ook olie uit kan lopen. mijn buitenas aan de binnekant was vies, droog en los roest en vuil. (ik heb dit er netjes uit gezogen) de zaak zit nu even profisorisch in elkaar, ik wacht op drie nieuwe bouten voor het lager:(

maar is dit wel goed, de afsluiting tussen binnen as en buiten as, is slechts een "blikke ring" welke op de binnenas zit (vast) en het geheel niet echt afsluit. in de manuals zie ik hier niets over terug.

Vandaar mijn vraag.

Mocht het anders moeten zijn, zou een plaatje gewenst zijn.

Thom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb vorige week ook de assen eruit gehad.

De afdicht ring waar jij het over hebt is meer om wat vuil en stof tegen te houden dat de assen wat roestig zijn is normaal. De olie keeringen zelf zitten bij het differentieel zeg maar einde as, als het goed is loopt er geen olie uit als de assen eruit zijn mischien is het wel verstandig om het oliepeil van het differentieel te controlereren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...