Spring naar bijdragen

Koppakking vervangen


Raphael
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

komend weekend ga (ik moet wel) ik mijn koppakking vervangen. eerst wilde ik er een cruisecontrol in bouwen, maar dat geld gaat nu maar naar de koppakking.

bij controle bleek dat er enige olie lekkage was tussen de cylinderkop en het blok aan de accu-zijde. niet veel, maar toch....

moet alleen nog even wat onderdelen bestellen zoals de koppakking set en wat kleppen seal-tjes (als de kop er toch af is kan ik dat gelijk mee nemen)

wat moet ik allemaal noodzakelijk verwijderen / aftappen voor ik de cylinderkop kan demonteren.

wat kan ik allemaal tegen komen en wat verdient de speciale aandacht bij deze actie???

Is het wijs om de kopbouten ook te vervangen ?

Thomass

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien meteen in en uitlaat pakkingen vervangen.

als er rekbouten worden gebruikt moet je ze in ieder geval vervangen. bij gewone bouten zouden ze bij mijn weten hergebruikt kunnen worden.

rekbouten kun je herkennen aan de methode dat je ze aandraaid. is meestal aandraaien tot X moment en dan nog X graden doordraaien.

bij "gewone" bouten is het alleen aandraaien tot X moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bestel een complete koppakkingset pakkingen, en daar zitten ook de in en uitlaat pakkingen bij.

Om dat de kop er dan toch af is wil ik ook gelijk de klep-seals vervangen.

Het is allemaal lekker makkelijk toegankelijk, altans op het eerste gezicht.

Ik moet alleen een andere momentsleutel kopen, want de twee die ik heb, zijn niet echt geschikt. de een gaat tot 25nm en de ander begint bij 200nm.

en die krengen zijn ook weer niet zo goedkoop.

iemand een idee waar de prijs voor die sleutel acceptabel is.

Hier in Hilversum, kwam de prijs zo tussen de 150 en 175 euro :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heb ik ooit (gekocht) gebruikt, maar die kwaliteit overleefde een motorrevisie van mijn (ex) landrover 80 niet.

dat was zo'n chrome sleutel in een zwarte kunstof doos.

het kan toevallig een "maandag"sleutel zijn geweest:D

Ik zit toevallig net "toolspecial " door te bladeren een blaadje van veel automaterialenbedrijven. Er staat een leuk geprijste momentsleutel in 40-200nm van Kraftwerk een redelijk goed gereedschapsmerk voor e 69.50 ex.

ook een duidelijke nonius en met lbsft.schaal

Ze hebben ook een website met digitale folders zie ik nu.

www.toolspecial.com nr 2 blz98.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond bij ons in de garage nog een sleutel die men vroeger gebruikte voor de taxi's, (veel zaken zoals taxi's zijn ondergebracht op een andere locatie) dus die heb ik maar even geleend voor de komende weken want die hebben ze voorlopig niet nodig:)

Gister kreeg ik nog een tip, althans een opmerking.

men zei waarom ik de kop niet eerst nog eens natrok, dan zou ik kans hebben dat ie weer dicht zou zijn. Dat zou natuurlijk wel veel werk schelen, maar..... hebben jullie daar ervaring mee???.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iets waar materiaal weg is geslagen of verbrand komt niet meer terug

dus kan je aandraaien wat je wil

en restantpakking kan je echt niet zo plat persen dat gat dicht is

sommige mensen gooien een rauw ei in radiateur en laan hem warm lopen en zeggen dat het ei voor de gaten gaat zitten waar het lekt of een flesje raditateur lek er in gooien zeggen ze ook maar waar blijft al die troep

gewoon goed aanpakken en vernieuwen die zooi en je hebt weer jaren plezier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...