finisterre Geplaatst March 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2010 hai, mijn Grand wagoneer 5,9 lt V8 loopt sinds kort slecht, ik denk dat het de carburateur is heb al het andere al uit kunnen sluiten. tips voor afstelling wel/niet zelf doen ? zitten weinig"vakmannen"in regio zeeland. advies???? is wel mijn dagelijks(zakelijk) vervoer dus verweg is geen optie.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2010 (bewerkt) hoi, heb even je topic op de goeie plek gezet. een iets betere beschrijving zou helpen. loopt ie als een natte krant stationair? klinkt het alsof hij uit elkaar vliegt bij hoge toeren? valt ie spontaan uit? hapert ie onder vollast? we willen graag helpen maar hebben iets meer info nodig. March 12, 2010 bewerkt door Pullie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2010 Ik lees 'grand wagoneer'..dan zou er een 360 in liggen en heeft hij wel een carburateur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2010 hmm. niet goed gekeken dan verzetten we hem weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
finisterre Geplaatst March 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 euhhh, allemaal jaaaaa !!!! starten is tikken en lopen. moet heel veel gas geven totdat hij op bedrijfs temp is. anders slaat hij af. als hij eenmaal afgeslagen is moet je even doorstarten voordat hij weer aanslaat. stationair, park en neutral, is toerentral iets te laag ( alleen als hij warm is), in alle 'drive' standen loopt hij als een natte krant dus en valt uit, ook als je rijdt!, en das lastig om een bolderkar fsj zonder rem/stuur bekrachtiging nog de hoek om te trekken ! als ik ff lekker doortrek en daarna voor een bocht het gas los laat slaat hij af , motor wankelt even op kritisch toerental en sukkelt dan in. De auto stinkt naar benzine , en de de uitlaatgassen ruiken ook nog erg "rijk". rijden kost nu dus veel geld tijd en ook ergenis, vooral dat laatste is jammer. heeft echter als een als een zonnetje gelopen..... vroeger dus.... loopt nu ook neutraal onregelmatig. het toerental verloopt wat- dan iets hoger, en dan weer even wat lager... heb cilinders gemeten met infra rood thermo, lopen allemaal. distributor cap is ook ok, kabels ok, alle aansluitingen op carb,ook ok. luchtfilter = nw, nwe olie en filters, carb schoongemaakt etc.. dus ik denk...... ah moe me noe dan!!( is zeeuws voor wat moeten we nu dan) kan ook niemand in de buurt vinden die er licht in ziet... ( of waar ik licht in zie) ..aan een astraatje sleutelen kunnen ze allemaal ...maar dit ?? geen garage die er zin in heeft ! veel gehoord kilometer rijden kilometer lijden. jammer want dat is nou eigelijk niet waar! wellicht weet iemand een garage bedrijf gespecialiseerd in us cars in zeeland ??? of een "mannetje". ( liefst die dus). ver rijden moet maar even niet voor de brandstof want hij loopt ipv 1: emmer nu 1: olievat met die 'problemen' anyone... please ??? gr dick hoi,heb even je topic op de goeie plek gezet. een iets betere beschrijving zou helpen. loopt ie als een natte krant stationair? klinkt het alsof hij uit elkaar vliegt bij hoge toeren? valt ie spontaan uit? hapert ie onder vollast? we willen graag helpen maar hebben iets meer info nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 niet gesleuteld ofzo? je zou kunnen kijken of je choke wel goed open gaat en of blijft hangen. en of alle vacuumslangen nog dicht en aangesloten zijn. je kunt het misschien beter op www.ifsja.org vragen. de meeste daar hebben goed verstand van de MC carburateur. meeste FSJ in NL lopen op LPG en hebben dan niet veel meer te maken met de carb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 ow, je kan ook Darkwolf (hier op het forum) een PM of mailtje doen. die zit in Zeeland http://www.offroad4all.nl/overons.html kan misschien ook wel op locatie even kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
finisterre Geplaatst March 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2010 yeeeaahhhhhh ! loopt weer, nog niet helemaal als een zonnetje maar komt goed ! er was een slangetje gescheurd, net op het randje van de tule, "even"doorzoek bleek ook het asjes van de choke vast te zitten en bleef dus open staan!!!! Eea heeft met het verwijderen van het luchtfilterhuis een tik gehad en duidelijk was er bij/aan gebogen. heb eea verholpen en van rvs een een nieuw asje gemaakt. en een uurtje of 2 sleutelen.....hij ploft blubberd hij in iedergeval weer als een echte V8 ! en weer lekker genieten van mijn roffeltje.. Thanks for the tip !!!!! to jeep or not jeep thats the question ! quote=Pullie;234261]niet gesleuteld ofzo? je zou kunnen kijken of je choke wel goed open gaat en of blijft hangen. en of alle vacuumslangen nog dicht en aangesloten zijn. je kunt het misschien beter op www.ifsja.org vragen. de meeste daar hebben goed verstand van de MC carburateur. meeste FSJ in NL lopen op LPG en hebben dan niet veel meer te maken met de carb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.