euhhh, allemaal jaaaaa !!!!
starten is tikken en lopen.
moet heel veel gas geven totdat hij op bedrijfs temp is.
anders slaat hij af. als hij eenmaal afgeslagen is moet je even doorstarten voordat hij weer aanslaat.
stationair, park en neutral, is toerentral iets te laag ( alleen als hij warm is), in alle 'drive' standen loopt hij als een natte krant dus en valt uit, ook als je rijdt!, en das lastig om een bolderkar fsj zonder rem/stuur bekrachtiging nog de hoek om te trekken !
als ik ff lekker doortrek en daarna voor een bocht het gas los laat slaat hij af , motor wankelt even op kritisch toerental en sukkelt dan in.
De auto stinkt naar benzine , en de de uitlaatgassen ruiken ook nog erg "rijk".
rijden kost nu dus veel geld tijd en ook ergenis, vooral dat laatste is jammer.
heeft echter als een als een zonnetje gelopen..... vroeger dus.... loopt nu ook neutraal onregelmatig. het toerental verloopt wat- dan iets hoger, en dan weer even wat lager...
heb cilinders gemeten met infra rood thermo, lopen allemaal. distributor cap is ook ok, kabels ok, alle aansluitingen op carb,ook ok. luchtfilter = nw, nwe olie en filters, carb schoongemaakt etc..
dus ik denk...... ah moe me noe dan!!( is zeeuws voor wat moeten we nu dan)
kan ook niemand in de buurt vinden die er licht in ziet... ( of waar ik licht in zie)
..aan een astraatje sleutelen kunnen ze allemaal ...maar dit ?? geen garage die er zin in heeft ! veel gehoord kilometer rijden kilometer lijden.
jammer want dat is nou eigelijk niet waar!
wellicht weet iemand een garage bedrijf gespecialiseerd in us cars in zeeland ??? of een "mannetje". ( liefst die dus). ver rijden moet maar even niet voor de brandstof want hij loopt ipv 1: emmer nu 1: olievat met die 'problemen'
anyone... please ???
gr dick