Spring naar bijdragen

Aansluiting Egr-buis op uitlaatspruitstuk ZJ V8


Recommended Posts

Dag iedereen,

na 2 jaar Jeep-rijden met een geluidje van een lekke uitlaatcollector aan de passagierskant (zonder problemen overigens) ging ik vandaag even de bougies vervangen omdat de motor lichtjes schokt op gas als hij koud heeft. Nu was het me eindelijk beu, dat geluid van een uitlaat die verliest.

Ik was er steeds van uit gegaan dat het een bout was van de collector die verliest maar heb het nooit gecontroleerd (zat zo ver weg onder de verdamper en dan nog eens dat hitteschild op de collector die het zicht belemmerd) De verdamper maakte ik ook al los om aan de laatste bougies te kunnen, dus ineens verder gedaan om het euvel van het uitlaatlek te vinden.

Zie ik nu wel dat de 6 bouten van het spruitstuk er nog allemaal opzitten en dat er strepen te zien zijn aan de aansluiting van de buis die naar de EGR-klep toeloopt. 2 boutjes uitgedraaid van de buis en geconstateerd dat er geen dichting tussenzat, heel waarschijnlijk de oorzaak dus van het geluid want in de FSM zag ik bij de beschrijving staan dat er bij montage een nieuwe dichting tussen moet.

Kent iemand dit probleem en weten jullie of dit een ijzeren dichting is of eerder een 'kartonnen' exemplaar?

Zou het eventueel kunnen dat de aansluiting aan de kant van de pijp krom is of zal het met een nieuwe dichting sowieso al in orde zijn? (Een nieuwe dichting bestel ik morgen en ik probeer het in ieder geval)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan jullie melden dat ik intussen (na 4 dagen dealer-bellen) de dichting heb en gisteren gemonteerd heb én dat het geluid weg is !

(Daarvoor moet ik er eerst 2 jaar mee rondrijden :-)

Het geluid viel het meest op bij laag toerental stationair (dus warme motor en dan vooral wat knallen bij gasstoot geven en terug loslaten)

Op naar het volgende op-te-lossen-probleem...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...