Spring naar bijdragen

vraag over aankoop


Recommended Posts

Wie heeft wat aanvullende info voor mij ?

Ik ben wezen kijken naar een grand cherokeer limited lx 5.9 bj 1998

Bij rustig rijden een scherpe bocht maken naar links en rechts hoor je de wielen wringen (ik dacht eerst sper staat aan). Is dit normaal of iets met de aandrijving mis ?

Verbruikt een 5.9 meer dan een 5.2 (ging eigenlijk voor een 5.2 op pad)

Als je de airco erg koud zet, blijt na het indrukken van de aircoknop het symbooltje aanwezig, echter in de motorruimte draait de poelie van de aircopomp niet mee. Komt dit dat de airco toch niet aangaat met dit koude weer? (2 gr) of is er dan iets defekt.

Moet erin een 5.2 ook super 98 (moet namelijk wel in een 5.9, vertelde de eigenaar).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wringen van de voorwielen kan komen omdat de visco-koppeling op zijn einde loopt.

Vervangen van deze is niet echt goedkoop. Even de zoek functie gebruiken met "visco"

Verbruik tussen een 5.2 en een 5.9 is nihil. Zal ongeveer gelijk zijn.

Als je een Jeep rijdt is dat wel het laatste waar je naar kijkt, koop anders maar een Daihatsu.:blush:

Airco kan niet aangaan omdat het te koud is(druk te laag) of dat het systeem lek is (ook druk te laag dus).

Over de super 98 moet je dit draadje eens lezen.

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=17732

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de specificaties hoort mijn 4.7L V8 ook uitsluitend 98 te krijgen

Dit heb ik echter al jaren niet meer gedaan, gewoon 95 en absoluut nog nooit problemen hiervan ondervonden.

Geen enkel verschil met het eerste jaar dat ik er elke keer 98 in deed.

Maar ja... dat is mijn ervaring;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd loopt mijn ZJ ook gewoon goed op, maar bij mij is het meer als extra brandstof voor nood gevallen :D

Dan zijn jouw noodgevallen bij mij dagelijks aan de orde:lol:

En zelfs dan geen probleem met 95, maar ja het is geen 5.9 ZJ natuurlijk.

Met die auto geen lange rij ervaring gehad. Als er een 5.9 WJ was geweest had ik die zeker wel genomen:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zijn jouw noodgevallen bij mij dagelijks aan de orde:lol:

En zelfs dan geen probleem met 95, maar ja het is geen 5.9 ZJ natuurlijk.

Met die auto geen lange rij ervaring gehad. Als er een 5.9 WJ was geweest had ik die zeker wel genomen:yes:

Ik zou ook wel een V8 willen, maar die 4.0 bevalt me ook prima :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu nog bij een 96-er gaan kijken en er vallen mij een paar dingen op.

- jan 96, nieuw type dashboard met digitale km stand

- juni 96, nieuw type dashboard met digitale km stand, achterruim in de klep is apart te openen en achter op staat ook 2 airbags.

Zijn dit extra opties geweest destijds of toch verschillende modellen in 1996.

Wie heeft er info voor mij.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Standaard heb je vanaf 96 een achterklep waar het raam van kan worden geopend en 2 airbags dat is geen optie;) ik denk dat die van januari 96 in 96 op kenteken is gezet maar gewoon model 95 is:whistle:

Die digitale meter zal in de loop van de productie wel veranderd zijn of er is mischien een nieuwe ingezet maar ik weet niet wat er standaard in de oudere modellen zat, daar zullen anderen zeker een antwoord op weten;)

Oh ja, de 96er is overigens een tussenmodel vanaf 97 hebben ze nog wat aanpassingen gedaan maar dat is voornamelijk op technisch gebied (andere benzinepomp oa)

bewerkt door larsjonk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

GC rijders,

Bedankt voor jullie reakties.

Ik heb een groene GC 5.2 V8 limited met geel leer gekocht. bj 1996. De vorige eigenaar was een echte auto liefhebber (net als ik overigens). De auto heeft wat lichte gebruikssporen maar verder in top staat.

Morgen kan ik hem ophalen

Gefeliciteerd, kan je ook mee naar strand Horst :P

Ohja wel foto's maken :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...