Rienl Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 hallo, ik heb onlangs iets doms gedaan, aan mijn auto gelast zonder de batterij af et koppelen. nu is er het volgende aan de hand, mijn batterij word niet meer opgeladen. ik heb al reeds mijn alternator vervangen maar ik zou niet weten wat ik nu moet doen want het probleem is nog niet opgelost :s wie kan mij helpen? mvg Rien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 toevallig kortsluiting gemaakt? zo ja kan het zijn dat je PCM de geest heeft gegeven. daar zit ook de spanningsregelaar van de dynamo in.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rienl Geplaatst February 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 toevallig kortsluiting gemaakt?zo ja kan het zijn dat je PCM de geest heeft gegeven. daar zit ook de spanningsregelaar van de dynamo in.. is het dan normaal dat ik toch kan rijden als ik mijn batterij gewoon oplaad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 zou kunnen dat alleen de spanningsregelaar overleden is. als de dynamo/accu en verbindingen verder in orde zijn. weet niet of de spanningsregelaar los te vervangen is. misschien andere (leen) PCM erin proberen om te kijken of dat het probleem oplost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rienl Geplaatst February 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 de pcm is toch het toestel dat achter het handschoenkastje zit he? mvg Rien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 is het dan normaal dat ik toch kan rijden als ik mijn batterij gewoon oplaad? Dat is zeker normaal ! Met een goed opgeladen batterij kun je een ferm eind geraken, maar plots zal het gedaan zijn. Als je gelast hebt aan je jeep, dan zit de kans er zeer dik in dat je dioden uit je alternator gesneuveld zijn. Een bijkomende pijn kan dan zijn dat de PCM een te hoge spanning te verwerken heeft gekregen en dat daar ook iets hapert. Hier geldt het motto terug: " meten is weten ... " Meet eens op de stekkerbus van je alternator welke spanningen je hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rienl Geplaatst February 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2010 heeft iemand soms een idee wat zo'n pcm kost ? liefst 2dehands. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2010 Achter het handschoenenkastje zit wel een PCM, bij een 4.2! Ik weet niet welke motor je hebt, maar bij een 4.2 heeft die PCM helemaal niets met de laadspanning/stroom te maken. De spanningsregelaar zit in de altenator. Dus als die nieuw is, tja... Zijn alle spanningen op de alternator aanwezig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2010 ging er al automatisch vanuit dat het een 4.0 betrof Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rienl Geplaatst March 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2010 ik heb nu het volgende gedaan mijn computer verandert en vastgestelt dat mijn batterij heel traag word opgeladen maar als ik mijn batterij afkoppel wanneer de motor draait komt de voltmeter direct op 14.2v, wilt dit dan zeggen dat ik verlies stroom heb of ligt het aan iets anders? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst March 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2010 inwendige sluiting in accu misschien 1 of div cellen kapot maakt dus een soort sluiting de weerstand is dan zo hoog dat laadstroom in elkaar stort meet accu even door met digitale meter of probeer een andere accu heb het ook gehad met een accu die kapot ging door lassen en digitale meter geeft aan bat cel na accu wisselen gewoon 14,8 volt op poolen met draaiende motor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.