Spring naar bijdragen

lamdasensor?


Recommended Posts

Ik heb probleemloos 5 jaar rond gereden met een defecte katalysator.

Na verschillende olielekkage aan de auto versnellingsbak en aandrijfassen besloot ik het zooitje in orde te laten zetten bij B&S. Was hier 3 jaar geleden nog eens langs geweest voor de diff van de voor en achteras en was bijzonder tevreden van deze mensen. Dus een onderneming van 6 uur ( h/w) bijna 600 km om de auto te brengen en terug naar huis x 2 ...

Nu loopt de koude motor niet lekker meer en slaat ook om de haverklap uit, erger nog als die automatisch overschakelt naar gas.

Eenmaal warm +- 80°c is alles ok.

Zo erg dat donderdag de motor weer afsloeg en startte hem weer met veel gas vertrok ik in onze straat 3 vaks vol sneeuw - en de ijzel voorzag me van een flinke slippartij welke eindigde tegen een hoge boordsteen > achterwiel gewoonweg afgebroken (aandrijfas/wiefnaaf)

Vraag:

1 - gooi ik die katalysator er tussen uit?

2 - er is ook een nieuwe sensor geplaatst in het koelwaterbakje - maar krijg nog steeds onregelmatig de melding "koelersensor defect" - wat is is hier de mogelijke oorzaak?

thx voor jullie aandacht

en ga nu de gebroken as er uit zien te krijgen en hopelijk is de achteras nog te redden

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...