Frederik10en Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Ik heb probleemloos 5 jaar rond gereden met een defecte katalysator. Na verschillende olielekkage aan de auto versnellingsbak en aandrijfassen besloot ik het zooitje in orde te laten zetten bij B&S. Was hier 3 jaar geleden nog eens langs geweest voor de diff van de voor en achteras en was bijzonder tevreden van deze mensen. Dus een onderneming van 6 uur ( h/w) bijna 600 km om de auto te brengen en terug naar huis x 2 ... Nu loopt de koude motor niet lekker meer en slaat ook om de haverklap uit, erger nog als die automatisch overschakelt naar gas. Eenmaal warm +- 80°c is alles ok. Zo erg dat donderdag de motor weer afsloeg en startte hem weer met veel gas vertrok ik in onze straat 3 vaks vol sneeuw - en de ijzel voorzag me van een flinke slippartij welke eindigde tegen een hoge boordsteen > achterwiel gewoonweg afgebroken (aandrijfas/wiefnaaf) Vraag: 1 - gooi ik die katalysator er tussen uit? 2 - er is ook een nieuwe sensor geplaatst in het koelwaterbakje - maar krijg nog steeds onregelmatig de melding "koelersensor defect" - wat is is hier de mogelijke oorzaak? thx voor jullie aandacht en ga nu de gebroken as er uit zien te krijgen en hopelijk is de achteras nog te redden grtz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Rijd hij wel normaal op benzine? Verdampers hebben het slecht met deze kou, zeker als ze wat ouder zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frederik10en Geplaatst February 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Benzine is bijna hetzelfde / na +- 4 keer stilvallen en een beetje motorwarmte blijft ie draaien. Op gas is het een ramp - tot 40 - 60°c. voordien nooit enig probleem geweest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Misschien inderdaad je motor temperatuur senser kapot, de PCM gebruikt dit signaal om te regelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frederik10en Geplaatst February 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Wel straf dat zich dat manifesteerde als de katalysator werd vervangen ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Sja....... heb je de vraag al aan hen voorgelegd? Foutcode's uitgelezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.