Spring naar bijdragen

INVOEREN?


Lazyfish
 Share

Recommended Posts

Ik weet dat er veel staat over het invoeren van een auto/jeep.

Graag zou ik willen weten hoe het totaal ongeveer zou moeten gaan kosten als alles gewoon een beetje mee zit rolleyes.gif (mag het zo mooi eens weze)

Hoeveel ben ik aan de RDW dan kwijt?

Nog een vraagje ik ga met een auto of whatever naar het buitenland.

Al mijn centjes op zak. Ik kom aan bij de beste verkoper, hoe moet ik dan die auto papieren mee nemen? Ik las op de RDW site dat:

Buitenlands kentekenbewijs

Per 1 juni 2004 is de richtlijn 1999/37/EG van kracht geworden. Deze richtlijn verplicht u tot het inleveren van het buitenlandse kentekenbewijs, wanneer u een voertuig in Nederland wilt registreren. Indien er geen volledig buitenlands kentekenbewijs wordt overgelegd kan dit betekenen dat de kentekenaanvraag niet in behandeling wordt genomen;

Moet ik dan ook gewoon bv in Duitsland naar het postkantoor de auto laten overschrijven? Werkt dat gewoon zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blink.gif Jaja buffelo ik heb mijn huiswerk op deze site gedaan!!

Alles goed door gelezen maar kon nog niet echt antwoord vinden op AL mijn vragen. Immers er bestaan geen domme vragen...............

Toch? sad.gif

Ik wil gewoon goed voorbereid op pad gaan gelukkig heb al heel wat antwoorden van Bokkiandijk...... Praktijk heb je meer aan dan theorie <---- das mijn theorie huh.gif Begrijp ik het zelf nog wel?

Maar goed alle verhalen tips en trucs zijn welcome! thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kreeg ik als antwoord op een ander forum, klopt dit? unsure.gif

invoer uit duitland:

mijn xj van 91 heef als BPM bedrag iets van 21.000 (gulden), er blijft na 10 jaar nog 10 % over dus 2100,-- gulden en dat is ± € 950,--

keuringskosten zijn, met wegen, verwijderingsbijdrage e.d. ook 250,--

kentekenplaten ± 50,--

dus totaal moet je tellen op een € 1250,--

de vraag blijft of het zich nog wel loont om deze auto in te voeren vanuit duitsland?

je moet ook nog eens 6-8 weken wachten voordat je op keuring mag. en dan mag je geen herkeuring nodig hebben want dan wacht je nog eens een aantal weken....

je kan denk ik beter een nederlandse auto kopen met kenteken en apk dan weet je zeker dat je op zeer korte termijn met de auto kan rijden.

succesCyril

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar dingen op een rij. Je moet nog wel zelf ergens op klikken hoor wink.gif ...maar hier staan de meeste antwoorden al klaar.

Eerst, de voorwaarden van de RDW.

(zie dat iedere regel met 'U moet' begint?)

Dan is er nog Radar. Mooi programma.. warrig als altijd, maar leest makkelijk weg...

Hoe het zit met je papieren? Je moet iig je kenteken ongeldig laten verklaren, dit moet volgens mij ook bij de RDW. Waarschijnlijk krijg je dan nog voor een dag een tijdelijk papiertje mee. Maar de RDW heeft telefoon. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Beest dat is wel een chilly site!! wink.gif

Ik heb net even gebeld (RDW lijk kost geld, vragen forum gratis!!) cool.gif met de beste RDW EEEEEENNNNNNN de keuring kost 127 euro + 10.25 om de auto op naam te zetten ga nu even de BMP bereken op Beest zijn site........

BPM berekening bij import of ombouw

In geval u een auto invoert of een auto ombouwt van grijs naar geel kenteken, moet u BPM betalen. Op de BPM wordt door de jaren heen afgeschreven. U betaalt een lager bedrag bij invoer of ombouw dan bij aanschaf van een nieuwe personenauto. De rest BPM is afhankelijk van brandstofsoort, leeftijd van de auto en oorspronkelijke aanschafprijs.

Let op : Vul bij oorspronkelijke Nederlandse Consumentenprijs de prijs in die de auto in personenuitvoering in Nederland heeft gekost, inclusief accessoires, toen deze nieuw was.

Voorbeeld : U schaft een Mercedes ML270 CDI aan in Duitsland van bouwjaar 2000. Deze auto had in 2000 een nieuwprijs in Duitsland van € 50.000. Dezelfde auto kostte in 2000 in Nederland € 70.000. Voor de BPM berekening gaat u dus uit van € 70.000.

Het te betalen bedrag aan BPM bedraagt (indicatief):

                                    keuring voor 01-07-2005        keuring na 01-07-2005

netto catalogusprijs (excl btw en bpm): € 7028             € 7028 

bpm-tarief van 45,2%:                        € 3176              € 3176 

benzinekorting:                                    € 1540   -        € 1540   -

leeftijdskorting bij -1 maanden en 23 dagen: € 0   -        € 0   -

TOTAAL BPM:                                      €1636  -            €1636

Douane SITE
Periode tussen datum eerste ingebruikname en datum van registratie Afschrijvings-percentage

Minder dan een maand 4

Een maand of meer, maar minder dan twee maanden 7

Twee maanden of meer, maar minder dan drie maanden 10

Drie maanden of meer, maar minder dan zes maanden 15

Zes maanden of meer, maar minder dan 1 jaar 24

1 jaar of meer, maar minder dan 2 jaar 37

2 jaar of meer, maar minder dan 3 jaar 47

3 jaar of meer, maar minder dan 4 jaar 57

4 jaar of meer, maar minder dan 5 jaar 66

5 jaar of meer, maar minder dan 6 jaar 72

6 jaar of meer, maar minder dan 7 jaar 77

7 jaar of meer, maar minder dan 8 jaar 82

8 jaar of meer, maar minder dan 9 jaar 86

9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar 90

25 jaar of meer 100

Auto is ouder dan 10 jaar dus ik neem aan 90% van het bedrag?

(correct me if i am wrong)

DUS 1636 : 100 =16,36 x 90= 1636 -1472,4= 163,60 euro +137,25 van de RWD

IS 300,85 (Dus BokkiAndijk je hebt gelijk!!)

Nou Kameel Guess you're right 2 een beetje effort loont! biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...