Spring naar bijdragen

Raamframe vervangen YJ


Ramon2
 Share

Recommended Posts

Tip : gebruik geen 1k lak deze is maar tijdelijk mooi en erg zwak.:B

2k blankelak is duurzaam en veel sterker en vollere glans!

Je hebt er veel werk aan gedaan.:lol:

Maak het goed en duurzaam af

Veel succes er mee

Alle onderdelen die ik tot nu toe zelf gespoten hebben waren een 1k lak, en die zien er nog steeds goed uit, maar de tijd zal het leren :).

Het frame hangt gespoten wel wel klaar. Alleen nog ff wachten op het buitenste rubber vanuit de US en dan kan ik gaan overbouwen.

Het vreemde vond ik wel, dat het frame na behandeling van spuitplamuur, schuren en primer echt zo glad als een spiegel was. Nu ik de eindlakken erop heb zitten zie ik hier en daar toch wat ruwe plekken die er niet erg mooi uit zien. Ik kan het weer herstellen maar vind het prima zo. Ik ga het frame niet 100% nieuw maken terwijl door het terrein rijden de butsen en krassen er zó weer in zitten :lol:.

ik ben in ieder geval van een verrot en door geroest raamframe af :yes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de matte plekken kun je makkelijk zelf verwijderen... ik weet niet of je wel eens naar die mooie programma's op Discovery kijkt over auto's opknappen? je ziet daar vaak nog gepoten worden met iemand die net heeft staan te schuren en daarna met dezelfde overal in de spuitcabine kruipt..(bij wijze van spreken). wat ze daar dan doen is de hele auto weer een keer schuren met 1500 of 2000 grid en daarna wordt de auto helemaal opgeboend. (dit kun je thuis ook doen maar dan moet je wel zeker weten dat je voldoende dik de verf erop hebt zitten. als de matte plekken te dun zijn gaat het natuurlijk niet...) auto's die gespoten worden in de fabriek worden onder optimale omstandigheden gespoten dus hebben zij deze extra behandeling niet nodig. je kan het verschil vaak zien als je goed kijkt naar nieuwe auto's:"er zit vaak nog een sinaasappelhuidje op..

succes!

Cyril

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vorige week begonnen met het de oude ruit uit het frame te snijden. Alles ging soepel en wel, tot aan de laatste 5cm in de bocht.... het snijdraad bleef ff steken en een bepaald iemand (en ik zal geen namen noemen omdat het Karin was) dacht dat het handig was om het raamframe los van de ruit te tillen om te kijken wat het probleem was.... tja, net ff teveel spanning... 4 barsten in de rechter bovenhoek :bye1:.... tja, wat nu... Een nwe ruit kost €250,- en ff carglass bellen met een los frame en losse ruit in de keuken gaat um ook niet worden....

De barsten kunnen niet verder lopen, en ze zitten alleen in de binnente laag, dus besloten het raam gewoon in het "nieuwe" frame te kitten.

Ik wacht wel op het moment dat er een steentje tegen aanvliegt...

Raamframe dus inmiddels gemonteerd na wat kloten met het wissermechanisme. Ik kreeg dit maar niet voor elkaar en ben maar eens gaan neuzen in het FSM, en jaar hoor, met grote dikke letters is het eerste wat ik las : DO NOT REMOVE THIS NUTT" en natuurlijk, dat was nou net het ene moertje wat ik WEL had los gehaald.... maar goed, alles zit weer in elkaar en ik ben verlost van een rottend raamframe.

En maar goed ook, want de gaten zaten er dermate in dat het windgeruis er door doorheen kwam....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Ramon,

hoezo carglass? ik denkl dat je voor een eurotje of 40 ook een nieuwe ruit hebt...

als je de oude ruit er netjes (in 1 stuk) eruit krijgt en effe een rondje belt met een aantal glasboeren en vraagt naar gelaagd glas kunnen zij het voor je maken...

(zo heb ik het altijd gedaan)... een blauwe band erin is dan niet mogelijk...)

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Ramon,

hoezo carglass? ik denkl dat je voor een eurotje of 40 ook een nieuwe ruit hebt...

als je de oude ruit er netjes (in 1 stuk) eruit krijgt en effe een rondje belt met een aantal glasboeren en vraagt naar gelaagd glas kunnen zij het voor je maken...

(zo heb ik het altijd gedaan)... een blauwe band erin is dan niet mogelijk...)

succes!

Nou, dat zijn dan overwegingen... voor €68,- plaatsen ze een nwe ruit (met band ;)) terwijl je er op wacht...

Maar de prijs verbaast me, dat zevoor zo weinig geld een nwe ruit maken :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...