JeePee Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Komt er op neer dat het eigenlijk een holle pijp is. De bolling die je ziet als demper zijn lose ruimtes. Als je de binnenkant bekijkt zie je een pijp met allemaal gaatjes erin. Tussen dat pijpje en de uiteindelijk buitenste mantel is een holle ruimte. Na een paar jaar is het mischien alleen nog loze ruimte....af fabriek zit er tussen de binnenpijp en buitenmantel een dunne laag dempingsmateriaal die voor een beetje demping zorgt (vooral van de schelle tonen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cj7berend Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 ik heb dan een 6cil 4,2L moeten dan beide laatste demper vervangen worden of is een voldoende Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 ja lekker laat eens horen Ik doelde meer dat je eens mag langsrijden daarvoor op een soundstream komt het echt niet jofel over Maar 115 km rijden daarvoor... en als die vast zit ?en moet ik dan op beide uitlaten er 1 zetten Dus je hebt een V8?... als je voor weinig geld een echt lekker geluid wil, ZEKER als je er 2 hebt zou ik voor een RVS Cherry Bomb gaan . En wat Eucalyta zegt, tis een persoonlijk iets dat geluid, maar voor een lekker donker V8 roffel wist ik het wel... Een zeer service gericht bedrijf wat ik ja kan aanraden in Co Oskam in Cothen, die monteerd alle dempers voor je, al is het maar om eerst het geluid te horen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Moet je wel opschieten , heb begrepen dat hij gaat verhuizen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 ik heb dan een 6cil 4,2Lmoeten dan beide laatste demper vervangen worden of is een voldoende Ahzo 2 dempers, je bedoelt je katalysator en je einddemper...!? Tja, dat word keuzes maken: dan heb je genoeg aan 1 cherry. Keuze: plaaten waar je einddemper zit en kat laten zitten, of einddemper helemaal weg, en cherry in de plaats van je kat. Echter, kun je dan problemen krijgen met je APK: ben je kat. plichting volgens aanduiding op je kenteken? Ook problemen met je CO kun je dan verwachten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Moet je wel opschieten , heb begrepen dat hij gaat verhuizen. Oh, de zaken gaan goed bij Co?? Ik neem aan dat hij "groter" gaat?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cj7berend Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 zal eens kijken wat ik kan maken of laten maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Na een paar jaar is het mischien alleen nog loze ruimte....af fabriek zit er tussen de binnenpijp en buitenmantel een dunne laag dempingsmateriaal die voor een beetje demping zorgt (vooral van de schelle tonen) Klopt! Hij gaat al na een paar duizend km al anders klinken. Vele merken hebben dat dempingsmateriaal erin zitten om door allerlei keuringen te komen anders mogen ze niet legaal verkocht worden in NL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Ahzo 2 dempers, je bedoelt je katalysator en je einddemper...!? Tja, dat word keuzes maken: dan heb je genoeg aan 1 cherry. Keuze: plaaten waar je einddemper zit en kat laten zitten, of einddemper helemaal weg, en cherry in de plaats van je kat. Echter, kun je dan problemen krijgen met je APK: ben je kat. plichting volgens aanduiding op je kenteken? Ook problemen met je CO kun je dan verwachten... Een kat is niet verplicht voor een cj met 258 uit 1980. De CO eisen voor die auto zijn ook een stuk vriendelijker als voor een auto uit de latere jaren '90, dus dat hoeft je niet te weerhouden van het monteren van een cb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.