Spring naar bijdragen

Automaat verlichting


Recommended Posts

Hallo Jeeprijders,

Ben net de trotse bezitter geworden van een gc 4.7 uit 1999. Hij rijdt heerlijk en alles werkt behalve de stoelverwarming van de bijrijders kant.

De tweeters waren ook stuk maar die heb ik dankzij dit forum weer gereparreerd. Al met al ben ik zeer tevreden over mijn aankoop. Het verbruik valt mij reuze mee.

Maar ik heb toch een probleempje, de verlichting van de automaat gaat af en toe niet aan. Ik dacht dat het misschien een los contactje was en heb de hele middenconsole er al uit gehad, maar inmiddels werkt het nog niet helemaal goed. Maar als ik de lichtschakelaar een paar keer achter elkaar aan/uit doe dan springt de automaatverlichting soms weer aan. Wordt dit misschien gestuurd door een relais? Heeft iemand dit probleem wel eens gehad? Ook brand af en toe het handrem lampje. Remvloeistof niveau is goed en handrem schakelaar werkt ook goed, wat kan dit zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten Gerben

bewerkt door Padre118
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Geen reactie betekend: dat de forumleden het waarschijnlijk ook niet weten, Handrem lampje kan bij sommige auto's duiden op versleten remblokken, of jeep deze optie ook heeft weet ik niet. bij automaatverlichting de contactjes eens inspuiten met contactspray en evt het lampje vervangen, heb al eens eerder een lampje met een eigen wil gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Jij bedoelt waarschijnlijk bij de automaat ''pook''?

Hieronder zit een matje met een soort ledjes. die matten gaan nogal eens kapot en zijn niet los leverbaar...

Ik heb het uitelkaar gehaald en 4 ledjes aan elkaar gesoldeerd en die eronder gelegd:D

tot op heden werkt het nog steeds prima:yes:

Groetjes remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi,

sorry voor mijn late reactie maar ik heb de complete plastic licht plaat er vanonder gehaald en daar 4 ledjes onder gelegd en vast gezet met wat ty-rapjes vast gemaakt..:D

Ik heb bij de halfords led stadslichtjes gehaald en deze aan elkaar gesoldeerd. (hoef je ook niet te rommelen met serie parallel etc.)

in deze stadslichtjes zitten ook al een weerstandje dus pootjes op een stukje draad solderen eronder leggen + en - erop en je zit weer waar de pook staat:D

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...