lp lagerwerf Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 Beste leden van het Jeep forum, Ik heb net al even de zoekfunctie doorzocht maar ik kon niks bruibaars vinden. Ik moet morgen een waterpomp vervangen bij een Jeep Grand Cherokee uit 1994 4.0L Heeft iemand voor mij een How To voor mij daarover? Ik hoor het graag van jullie, groeten Leendert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 Gewoon beginnen met schroeven. Snaar er af halen. Eventueel koelvloeistof er uit laten. Eerst de vin eraf (1/2'' ringsleutel) Dan de 4 boutjes van de pomp ook met 1.2" Pomp er af Even goed kaal krappen voor de nieuwe pakking. Nieuwe pakking er op (met een beetje vloeibaar) Nieuwe pomp Alles weer monteren Koelvloeistof weer bijvullen , kachel open zetten , motor kwartier laten draaien. Indien nodig koelvloeistof bij vullen. (alles bij elkaar 2 tot 3 uurtjes) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst December 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 hoi hoi ik heb zelf een gc van 1993 ook een 4.0 6 cill. wat ik me afvraag is moet het koel systeem niet ontlucht worden?? als het leeg is geweest? of is het gewoon voldoende om de motor te laten lopen met de kachel stand op max?? ik vraag dit omdat er bij mij in het verleden ook een nieuwe of 2e handse pomp op is gekomen. dat was bij de vorige ijgenaar. die had het systeem gevuld met water. maar met die vorst van nu heb ik er dus anti vries op gedaan. intotaal 6 liter. dus water eraf en anti vries er op. dus vandaar de vraag. groetjes remie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst December 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2009 ja ,zoals Boris al zegtdus , Heb ut zelf ook zoal eens moeten doen , wel goed schoonmakenvoor je er nieuwe pakking op doet ,is niet te makkelijk te bereiken mss als je wat klein bent , verder goed te doen,en goed ontluchten , thats it. heb het recent nog bij een Omega moeten doen , toch wat lastiger , maar volgende keer evt fluitje van een cent hoor. wgehalen wat in weg zit is beste oplossing , wat meer werk maar werkt het best en fijnst(en je leert er weer wat van ) In garage 4/5 x zo duur denk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst December 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2009 hoi hoi ik heb zelf een gc van 1993 ook een 4.0 6 cill.wat ik me afvraag is moet het koel systeem niet ontlucht worden?? als het leeg is geweest? of is het gewoon voldoende om de motor te laten lopen met de kachel stand op max?? ik vraag dit omdat er bij mij in het verleden ook een nieuwe of 2e handse pomp op is gekomen. dat was bij de vorige ijgenaar. die had het systeem gevuld met water. maar met die vorst van nu heb ik er dus anti vries op gedaan. intotaal 6 liter. dus water eraf en anti vries er op. dus vandaar de vraag. groetjes remie doe je goed dan toch , vloeistof in de gaten houden kan nooit geen kwaad ook, vooral in de winter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Exact hetzelfde voor een zj uit 97 neem ik aan ?? gr ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eeeeeek Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Koop bij bol.com een Haynes boek voor 20eurie. Dan kan je bijna alles repareren! http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/jeep/Ntk/media_all/Nty/1/N/0/Ne/0/search/true/searchType/qck/index.html?_requestid=113470 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
adh Geplaatst January 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2010 Hallo.probeer de zoekfuntie naar FSM (factory service manuel )staat op het forum . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst January 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2010 zj 1997, 2 uurtjes sleutelen en voor elkaar beetje knoeien met de ruimte om de Vin eraf te halen, maar tegelijk met de afschermkap lukt dit prima moeren afschermkap los moeren Vin los stuurpomp los maken en apart hangen aan draad riem eraf + even tekenen hoe die loopt afschermkap en vin tegelijk naar boven tillen na deze eruit gehaald te hebben pomp losmaken, bak eronder voor koelvloeistof te laten lekken goed schoonmaken , schuren beetje vloeibare pakking pomp erop etcetc suc6 ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.