Spring naar bijdragen

van 2 naar 4 wiel aandrijving


Recommended Posts

Hoi Jeep fanaten.

Wij zijn sinds anderhalfjaar de trotse bezitters van en GJ laredo (kleur rood) 4.0ltr 6 cil uit 2000.

Twee weken terug hebben we er toch maar gas in laten leggen. Lekker tanken is dat. Wel een investering van een kleine 2600 euro, maar dan heb je ook wat. directe inspuiting, dus geen back fire risico, eenvoudige bediening, ringtank (93ltr), nette afwerking kofferbakplaat (+ 4 cm verhoging tov originele plaat ivm plaatsing ringtank op plaats reservewiel)

En zekerheidshalve heb ik een kleppensmeringssysteem laten plaatsen. Dat schijnt niet noodzakelijk te zijn voor deze motor, maar voorkomen is beter dan genezen, hij moet nog wat jaartjes mee kunnen.

Al met al zal zoals de km teller het nu aangeeft mijn investering binnen 18 maanden terugverdient zijn.:lol:

Afijn, wel wat minder met dit weer, en volgens mij is behalve zijn kleur ook uniek dat geen 4x4 is. Al het vermogen zit op de achterwielen, en het is spekglad in de straat, leuk met automaat.....;)

Stom eigenlijk bij aanschaf, maar we zaten toen snel verlegen om een goede hoge en sterke auto en kwamen op deze uit.

De uitsparing van de schakelpook voor 2 naar vier wiel aandrijving zit er, maar zou het mogelijk zijn, om er een 4x4 van te maken? Wie zou mij daar mee kunnen helpen en zoja welk kostenplaatje zou daar globaal aan zitten?

Ik zie de reactie graag.

Ohja, de originele laredo suv banden, 235/70 r16 (ja die met de witte letters) zitten er nog op maar de voorste twee zijn aan vervanging toe. nw General grabbers all seasons heb ik al thuis liggen, die kwamen goed uit de test. De originele zijn nog wel verkrijgbaar maar daar moet al gauw 143 euro per band voor neerleggen. Goed is goed op een gegeven moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De olie die voor de mengsmering moet zorgen is niet goedkoop. En 1 liter zou zo'n 5 tot 6 duizend km mee moeten gaan, 10 drubbels per minuut.

Nou, ik denk dat met 3000 km de eerste liter er doorheen is. Nu durven die schoften die het spul aanbieden voor een litertje (bij 3 gister geinformeerd) 32 euri ex btw te vragen!;)

dat moet goedkoper kunnen, ik ging al voor de 5 litre can. Zowieso voordeliger, spul komt toch wel op.

Na enig shoppen kwam ik bij ebay en bij zoekertjes.nl met een verschil van +2 euri bij de eerste uit op incl verzendkosten € 56,73! Komt via Berlijn, levertijd 3 dagen. Kijk, zo kan het ook!:lol:

Wou ik nog effe kwijt.

gr

Sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik eerlijk ben kun je, als je persé 4WD wilt hebben, een andere WJ kopen.

Je begint namelijk nu al te klagen over de kosten van flashlube. Zoiets als dit is dan geen kattepis meer..

Het is niet zo dat je er een tussenbak onder schroeft en klaar.:ohmy:

Zo uit m'n hoofd heb je (natuurlijk) de tussenbak nodig, een andere voor as, aandrijf assen achter en voor, waarschijnlijk zelfs een andere versnellingsbak (weet ik niet zeker) en nog een boel kleinere zaken.

Belangrijker nog, de electronica. De ecu zal nieuwe software moeten krijgen en daarna nog foutloos moeten werken.

Ik zou inruil overwegen. :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ombouw naar een 4X4 Wj zou ik niet overwegen.

Kijk maar eens onder een 4X4 en dan snap je wel waarom.

trouwens, het wintert nu ook niet gans het jaar, en als je zopas een gasinstallatie van zoveel geld er hebt laten inzetten, dan zou je hem beter houden.

En het kostenplaatje zal niet mis zijn, en je hebt nog de keuring ook...

Zo laten denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik eerlijk ben kun je, als je persé 4WD wilt hebben, een andere WJ kopen.

Je begint namelijk nu al te klagen over de kosten van flashlube. Zoiets als dit is dan geen kattepis meer..

Het is niet zo dat je er een tussenbak onder schroeft en klaar.:ohmy:

Zo uit m'n hoofd heb je (natuurlijk) de tussenbak nodig, een andere voor as, aandrijf assen achter en voor, waarschijnlijk zelfs een andere versnellingsbak (weet ik niet zeker) en nog een boel kleinere zaken.

Belangrijker nog, de electronica. De ecu zal nieuwe software moeten krijgen en daarna nog foutloos moeten werken.

Ik zou inruil overwegen. :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frans,

Nee, ik laat het maar zo, we willen er inderdaad jaren mee rijden darna zien we wel weer.

gr

Sander

Ombouw naar een 4X4 Wj zou ik niet overwegen.

Kijk maar eens onder een 4X4 en dan snap je wel waarom.

trouwens, het wintert nu ook niet gans het jaar, en als je zopas een gasinstallatie van zoveel geld er hebt laten inzetten, dan zou je hem beter houden.

En het kostenplaatje zal niet mis zijn, en je hebt nog de keuring ook...

Zo laten denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...