Spring naar bijdragen

G.Cherokee 94 schade ??


Recommended Posts

Ik heb een cherokee uit 1994 5.2 V8 op lpg .

Ik reed op lpg en toen ik eens goed op de gas drukte plofte men lpg adaptor boven men carburator kapot .

Ik heb ben gaan vragen aan een garage van Jeep wat mij dat zou kosten, die vertelde mij dat het stuk maar 50€ kost maar dat er door de plof schade kan zijn aan men motor ..

Een andere garagist zegt dan " een nieuw stuk kunt u hier kopen voor 65€, en uw ontsteking zal moeten geregeld worden, er kan geen schade zijn aan u moteur"

Welk een nu geloven ?

Trouwens weet er iemand wat een benzinepomp zou kosten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te horen heb je last gehad van de bekende 'Backfire'. Ruim gezegd is dat een verbranding van LPG-mengsel in het inlaattraject. Een backfire treedt soms wel eens op bij systemen met een menger; G3 LPG systemen hebben daar geen last meer van (wordt onafhankelijk ingespoten per cylinder en is computergestuurd).

De schade zal beperkt zijn gebleven tot de menger; over het algemeen gebeurt er niks met het intake-manifold. Ik heb het in het verleden al zo vaak gehad met mijn oudere lease-auto's en met mijn Dodge.

In sommige gevallen boort men wel eens een gaatje recht bovenop het luchtfilter of de plastic buis boven de throttle body, en plakt die vervolgens dicht met duct-tape. Op die manier kan de luchtdruk bij een eventuele backfire gemakkelijker ontsnappen en heb je minder schade aan bijv. menger of luchtfilterbuis.

Het afstellen van de ontsteking is bij een 5.2 niet mogelijk; die is computergestuurd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht niet dat de plenum-gasket eruit ligt; niet van een backfire. Dat is na een tijdje rijden eenvoudig te zien door door de gasklep in het manifold te kijken met een lampje. Veel olie = lekke gasket. Beetje olie of aanslag is normaal.

Geen idee hoe het zit met de brandstofpomp...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ondertussen gebeld met een Jeep garage die plenum gasket vervangen zou 300a 400€ moeten kosten. maar de garage zegt erbij als de plenum gasket kapot is en als ie veel olie verbruikt dat dat niet erg is ?!

Maar die backfire (als het dat is ) Hoe groot is de kans dat dit nog eens gebeurt , het is namelijk de 2de keer ..

bewerkt door jeffreybracke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor die plenum gasket kun je beter even bellen met JeepEd ;)

Het is een kwaaltje van de 5.2 en 5.9 motoren; door de materiaalkeuze zet het een meer uit dan het ander met als gevolg uiteindelijk een lekkende gasket. Er zijn andere deksels voor in de handel die dit probleem oplossen. Aan de andere kant; als je het eenmaal hebt vervangen kun je wel weer een 100.000km rijden.

Als hij daadwerkelijk lek is, gaat hij wat olie gebruiken. Als het lek groter wordt, merk je het uiteindelijk zelfs uit je uitlaat. Maar ernstig wordt het niet; je kunt ermee doorrijden; er gaat in principe niets kapot van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...