Spring naar bijdragen

XJ startprobleem na lege accu + alarm


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Jaja hier ben ik weer... Oh zo blij met mijn Cherokee (XJ 4.0 uit 98)... maar ook zo stom geweest om een Iphone houder in de 12v aansluiting te laten terwijl het vriest buiten. Kortom mijn accu is nu leeg!!!

Ik probeerde de XJ te starten met startkabels en een Volvo. Dus de accu aangesloten op die van de volvo en ja er liep weer wat stroom door de Jeep. Maar ook...waar ik al bang voor was.. Het alarm ging af (de luidspreker bij het motorblok)...en niet zo zacht ook. Hij blijft continue afgaan.

De afstandsbediening/steutel werkte wel weer, dus de deuren gaan open en dicht. Maar de startonderbreker blijft actief, en het alarm stopt ook niet. Nu lees ik na een zoekactie op dit forum dat iedereen dit wel eens heeft meegemaakt. (dus I joined the club).

Ik krijg de accu dus niet opgeladen dmv het starten van de Jeep. Ik heb zojuist de ANWB gebeld, in de hoop dat ze de accu kunnen opladen, en het alarm kunnen uitschakelen oid. Maar ik blijf het probleem van de startonderbreker houden.... Any tips? Komt het mss omdat de accu nog te weinig spanning levert?

Thanks again,

Eric

bewerkt door CherokeeWarrior
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update voor de naslag functie :wacko:

Aangezien de ANWB het erg druk heeft met dit winterse weer, heb ik naast het lezen van dit forum, ook even Maasbach in Amersfoort gebeld en mijn probleem uitgelegd. Zij kwamen met de tip om als het alarm afgaat de sleutel in het linkerportier te steken en heen en weer te draaien, het alarm krijgt dan een reset. Kort daarna kwam de ANWB voor de deur, en hij heeft de accu een boost gegeven. Het alarm ging gelijk af, en de tip van de sleutel in de deur werkte gelijk (yihaaa). Ook werd hierdoor de startblokkering opgeheven en kon de Jeep gestart worden. :( , zo'n 30 minuten rond gereden om de accu te laden.

De radio gaf het bekende probleem, enter code... dus ik heb het front paneel eraf gehaald om de serielnummers op te zoeken zodat ik via de unluck code web site een pin code kon krijgen. Maar tot mijn blijdschap vond ik op de radio een 4 cijferige code met een pen geschreven!!!!...Die ook nog werkte... Lucky me...

Kortom... alles werkt weer!!!...

Dus help not needed, en ik hoop dat diegene die het zelfde probleem tegen komen, hier wat aan heeft.

Gegroet,

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...