Spring naar bijdragen

Navigatie


JeePieRo
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij vertellen waar ik de tachopuls ( snelheidssignaal ) van de snelheidsmeter in een Cherokee 4.0 HO limited uit 1991 kan vinden en welke kleur draad het dan is.

Want ik heb er nu de hele navigatie in zitten op die draad na.

In mijn andere Cherokee uit 1988 was het geen probleem want daar zit nog een gewone staalkabel aan de teller met een stukje elektronica er tussen om de pulsen te tellen, dus aftakken en aansluiten.

Maar in de 91er kom ik er niet uit.

Alle hulp is welkom, zodat ik dan weer lekker kan navigeren.

Grtzzzzzzzz JeePieRo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een TJ is dit een wit/oranje draad, ik denk dat hij bij jouw wel dezelfde kleur zou hebben, je kan hem ook terugvinden in je Haynes bij de electrische schema's, je kan deze aftakken aan je computer of rechtstreeks aan de verrsnellingsbaksensor of ergens tussenin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor een XJ 4.0 HO limited de wit/oranje draad achter de klokken in de zwarte connector.

Het signaal moet je niet nameten want dan kom je tot de conclusie dat er gewoon spanning op staat en dan denk je dat klopt niet.

Maar gewoon aansluiten op je navigatie en het werkt, vanaf nu dus geen draad meer naar buiten leggen naar je PCM toe.

Als je de klokken er dan toch in zijn geheel uit hebt liggen kun je meteen al je lampjes vervangen zodat die het ook weer lekker een hele poos zullen doen.

Nu nog even me centrale vergrendeling uitvissen hoe dat moet gaan werken en dan nog even voor mijn stadslichten amerikaans aansluiten en ikke weer helemaal happy smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...