Spring naar bijdragen

slot verwijderen ?


HendrikJan
 Share

Recommended Posts

Ondertussen de rest van het forum doorgelezen (niet zo groot gelukkig), en gezien dat je wel een jeep hebt Hendrik jan , alleen je profiel nog niet bijgewerkt hebt.

Welkom in ieder geval:bye1:, even terugkomend op jouw vraag.

Ik weet dat het niet voor alle bouwjaren hetzelfde is , maar als het goed is kan je als je het ronde klepje voor het slot opzij duwt (en het slot ziet zitten) dan zie je twee "torx "schroeven zitten , hiermee demonteer je de voorste ronde plaat.

Vervolgens zie je nog steeds het slot zitten en moet je de nog drie "torx "schroeven losdraaien , vervolgens kan je het ronde deel met het slot er uit halen. (ik weet niet meer of het via de binnen of de buitenkant van de klep er uit gaat).

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het geheel al van de tailgate gehaald.

Met het raam en het mechanisme is niets fout, want dat werkt gewoon.

De schakelaar op de dash werkt gewoon, ik kan alleen geen slag met de sleutel maken.

Het probleem zit hem in het cilinderslotje.

Of ik heb de goede sleutel niet, of het cilinderslotje is kapot.

Nou wil ik er wel een nieuwe cilinder in zetten, maar kan iemand mij vertellen hoe ik het cilinderslot uit de chrome behuizing krijg.

Zie foto.

DSC_0264a.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bang dat je de sleutel er in moet steken zodat de uitsteeksels (patroon van de sleutel) naar binnen gaan, vervolgens het slotje er met een bankschroef uitpersen.

Maargoed de sleutel is nu net het probleem:blink:

Ik zou een nieuw slotje bestellen http://www.teamgrandwagoneer.com/parts/Detailed/171.html

Vervolgens het oude slot netjes uitboren , het nieuwe slot (met de sleutel er in) er in persen.

Gezien de eenvoud van deze jeeps zal er geen hitech montagesysteem achter zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Voor de wetenschap.

Heb met veel geduld het slotje uit de behuizing gekregen en vervolgens naar de slotenmaker.

Deze vertelde mij dat er met het slot niets mis is, maar ik gewoon de juiste sleutel niet heb.

Hij heeft op mijn verzoek een passende sleutel bij het slot gemaakt.

Ik wist niet dat dit kon, maar nu ben ik geholpen en alles werkt weer perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...