Spring naar bijdragen

Probleem of niet?


JDGADE
 Share

Recommended Posts

Dat lijkt erg op de lagers van de drukgroep die nogal droog lopen.

Komt bij vele auto's voor. Zolang het een discreet schurend geluid is, hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken;

Als het natuurlijk heel erg is en ook tijdens het rijden begint merkbaar te worden moet je toch eens op inspectie gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee is volgens mij geen drukgroep als je koppeling intrapt loopt price as niet meer mee met vliegwiel en staan tandwilen stil in bak

met koppeling los weer wel zit in versnellingsbak lijkt mij

een beetje tikkend geluid en met koppeling in is het weg

olie genoeg in v.bak en de juiste dikte

veel speeling op lagers in bak of tandwielen

dit denk ik deelt iemand mijn meening of niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee is volgens mij geen drukgroep als je koppeling intrapt loopt price as niet meer mee met vliegwiel en staan tandwilen stil in bak

met koppeling los weer wel zit in versnellingsbak lijkt mij

een beetje tikkend geluid en met koppeling in is het weg

olie genoeg in v.bak en de juiste dikte

veel speeling op lagers in bak of tandwielen

dit denk ik deelt iemand mijn meening of niet :)

Het zou kunnen idd maar ik zat toch net als Frans aan het drukgroep lager. Ik weet niet of iemand hier mee eens is???;)

Chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt erg op de lagers van de drukgroep die nogal droog lopen.

Komt bij vele auto's voor. Zolang het een discreet schurend geluid is, hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken;

Als het natuurlijk heel erg is en ook tijdens het rijden begint merkbaar te worden moet je toch eens op inspectie gaan...

idd een soort van schurend geluid...noujah iig bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ook druklager.

Misschien kun de koppeling zover terug stellen dat het druklager de drukgroep niet meer raakt en als je dan de hefboom terug haalt zodat het lager van de drukgroep los komt en het geluid weg is dat weet je het of het het lager is. Bij althans hoorde ik het ook op die manier.

Het is maar een idee.

bewerkt door coen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als koppeling niet word ingetrapt staat er nagenoeg geen druk op druklager omdat koppeling altijd iets vrije slag moet hebben

het is een druk lager en geen treklager

zo als hij schrijft trapt hij koppeling in en is geluid weg dus zet je veel druk op lager als lager kapot is zo als jullie zeggen moet hij veel meer herrie gaan maken of je moet het voelen in koppelings pendaal

zit in centufigaal veren van koppelingsplaat die trillingen van motor op moeten vangen of v-bak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit ervaring is dit het druklager en onbelast kunnen de kogels rammelen en bij een belasting wordt het lager in elkaar gedrukt waardoor de speling weg is.

Zie tekening van een druklager.

Advies is wel bij het vervangen ook de overige delen van de koppling vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat het geluid al weg bij een beetje intrappen van het pedaal, zodat het druklager belast is maar de koppeling is nog niet vrij komt of pas bij het volledig intrappen van de koppeling (prise-as staat stil)?

In het eerste geval zal het probleem idd in het druklager zitten. Kan overigens niet direct kwaad. Ik het tweede geval komt het geluid in de bak zelf. Hoeft ook niet direct alarmerend te zijn. Een versnellingsbak kan in zijn vrij best een beetje geluid maken omdat alles vrij draait. Een beetje speling op de tandwielen kan dan een klapperend/schurend geluid veroorzaken Controleer natuurlijk wel je olie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...