JDGADE Geplaatst October 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2009 Ok, hier komt t: Wanneer ik mn CJ7 start met zn AMC 258(start in 1x) hoor ik een tik. Bijna precies dezelfde tik die ervoor gezorgd heeft dat mijn vorige 258 uit elkaar knalde. Het komt bij de eerste cilinder weg, maar het kan net zo goed de ketting zijn.....toch? Dan verder nog het probleem dat hij olie lekt bij de plaat die ervoor zorgt dat er geen water in mn versnellingsbak komt. dit is dan toch een lekke keerring? Graag hulp en eventueel advies, JDGADE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst October 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2009 zou eers even de klependeksel eraf halen en kijken naar de stoters gewoon starten zonder klependeksel geeft wel wat olie maar je ziet wel of ze allemaal mee lopen en niet krom zijn plaat die zorgt dat er geen water in je bak komt ken ik niet zal wel de achterste krukas lager zijn kost bijna nix aleen een kt klus om te doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst October 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2009 die tik kan van alles zijn. ma probeer eerst een wat scoob zegt en als het dan ng tikt even verder zoeken. ma als je aan het rijden bent versnelt deze tik dan of blijft hij op de zelfde toon of verdwijnt hij?? en die olie zou kunnen zijn een krukas lager die zijn beste tijd heeft gehad of een keering versleten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JDGADE Geplaatst October 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2009 die tik kan van alles zijn. ma probeer eerst een wat scoob zegt en als het dan ng tikt even verder zoeken. ma als je aan het rijden bent versnelt deze tik dan of blijft hij op de zelfde toon of verdwijnt hij??en die olie zou kunnen zijn een krukas lager die zijn beste tijd heeft gehad of een keering versleten Olie lekkage kwam door lekke klepdeksel-pakking, en die tik versnelt idd als k gas geef(stationair, want ik rij er nog geen meter mee) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2009 zet er eens een nieuwe nokkenas compleet met lagers en lifters in. want dat is toch een onderdeel van je motor. die nogal eens overgeslagen word Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JDGADE Geplaatst October 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2009 zet er eens een nieuwe nokkenas compleet met lagers en lifters in. want dat is toch een onderdeel van je motor. die nogal eens overgeslagen word haha, nee:lol: dat schoot je om kwart over 4 ineens binnen:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2009 haha, nee:lol: dat schoot je om kwart over 4 ineens binnen:whistle: nee maar ik was om 1 uur vannacht afgewerkt. maar weet je waarom mijn klep verbrand is en 2 kleppen tikte en 8 kleppen meer dan een 10de speling hadden. door een versleten nokkenas en lifters. daardoor gaan de kleppen niet meer op tijd open en dicht. en de distributie ketting die stond nog strak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst October 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2009 zet er eens een nieuwe nokkenas compleet met lagers en lifters in. want dat is toch een onderdeel van je motor. die nogal eens overgeslagen word Goed advies: eerst maar dat vervangen dat niet zo waarschijnlijk is en waar de hele motor voor uit elkaar moet, daarna kun je altijd nog verder zien :lol: Patient: "dokter, ik heb wat pijn op de borst". Dokter: "laten we maar eens beginnen met een nieuwe hartklep, daarna doen we wel een ECG-tje" F.M. = failed mechanic? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst October 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2009 nou ik zou doen war scoop zegt motor starten zonder klep deksel als tik dan ook hoor baar is voorzichtig met draaiende motor kijken welke stoterstang er veel ruimte heeft met voelermaatjes tussen de kleptuimelaar steeken zo allemaal proberen met draaiende motor als de tik dan ineens verdwijnt heeft die klep erg veel speeling of is de nokkenas nok ingesleeten of klepstoter kapot of vuil vult dan niet meer hele goedkope op lossing zonder blok open te halen als de speeling 0,20 te veel is moet je de nok van je tuimelaar 0,20 afslijpen zo dat hij weer zakt ben je speeling kwijt en tik is niet de beste oplossing maar werkt wel kijk ook even of je die aluminium bruggen hebt bij tuimelaars die willen nog wel eens breken bij voetje en gaat dan ook tikken en even een nokkenas vernieuwen zou ik even mee wachten eerst oorzaak zoeken drijfstang lager kan ook nog gescheurde zuiger bij pinstompen enz enz de dokter gaat eerst op onderzoek uit voor hij opereerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst October 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2009 ik zou eerst de deksel af nemen en dan kijken of er geen speling is. als er speling is zou ik gaan zoeken waar deze zit, en vergeet niet de nokkenas en stoters te checken zoals F.M zegt. ik heb het zelfde probleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JDGADE Geplaatst October 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2009 nou ik zou doen war scoop zegt motor starten zonder klep deksel als tik dan ook hoor baar is voorzichtig met draaiende motor kijken welke stoterstang er veel ruimte heeft met voelermaatjes tussen de kleptuimelaar steeken zo allemaal proberen met draaiende motor als de tik dan ineens verdwijnt heeft die klep erg veel speeling of is de nokkenas nok ingesleeten of klepstoter kapot of vuil vult dan niet meer hele goedkope op lossing zonder blok open te halen als de speeling 0,20 te veel is moet je de nok van je tuimelaar 0,20 afslijpen zo dat hij weer zakt ben je speeling kwijt en tik is niet de beste oplossing maar werkt wel kijk ook even of je die aluminium bruggen hebt bij tuimelaars die willen nog wel eens breken bij voetje en gaat dan ook tikken en even een nokkenas vernieuwen zou ik even mee wachten eerst oorzaak zoeken drijfstang lager kan ook nog gescheurde zuiger bij pinstompen enz enz de dokter gaat eerst op onderzoek uit voor hij opereerd heb het nagekeken, ik heb 1.5mm speling op mn 1e tuimelaar van mn 1e cilinder. Heb het geheel eraf gehaald en omgewisseld met nummer 2 maar de speling blijft hier zitten. stoterstangen omgewisseld, zelfde probleem blijft speling op de eerste. Wat is wijsheid? oftewel wat nu? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.