Spring naar bijdragen

Expansievat loopt leeg


Recommended Posts

Het gebeurt regelmatig dat het expansievat van mijn GC 5.2 leeg is. Ik krijg hierop de melden "Cool levant low"

Radiator blijft wel gevuld, maar ik moet regelmatig het expansievat vullen.

Motor komt gewoon op temperatuur, kachel werkt normaal. Alleen onverklaarbaar waarom expansievat iedere gevuld moet worden.

Ik heb inmiddels alle verhalen vernomen over koppakkingen e.d. maar daar ligt het probleem niet, auto functioneert normaal, echter alleen op gezette tijden expansievat vullen. Wie weet raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even met de snuffelaar in het expasievat en je weet zeker of het de koppakking is of niet.....

De kachelradiateur is ook een bekend probleem,controleer daar eens in de buurt op vocht en lekkage.

Radiateur zelf ook contoleren, ik zou het systeem zowieso eens aflaten persen,en dan kom je vanzelf te weten waar het lek zit.

,Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snuffelen aan koelvloeistof is niet zaligmakend.

Tijdens onze vakantie een "heethoofd" gehad en na de vakantie laten snuffelen.

Niets gevonden.

Bij een koude start echter liep ie even op 7 pitten.

Koelsysteem onder druk laten zetten en er bleek een scheurtje in 1 van de koppen te zitten, waardoor er een kleine hoeveelheid koelvloeistof in de 8e cilinder terecht kwam, waardoor ie bij de koude start heel even beroerd liep.

Ik raad je aan het systeem op druk te laten zetten en te kontroleren waar de vloeistof heen lekt.

Zonder lekkage hoef je nl. nauwelijks bij te vullen.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend alles nagelopen, niets kunnen vinden. Wel de dop van het expansievat goed afgesloten, en het laat zich raden, er is geen waterverlies meer. Maar het is en blijft een Jeep.....dus kan het zo weer terugkomen. Maar ja, eens een Jeep altijd een Jeep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....

Ik heb inmiddels alle verhalen vernomen over koppakkingen e.d. maar daar ligt het probleem niet, auto functioneert normaal, echter alleen op gezette tijden expansievat vullen. Wie weet raad?

Zit er geen andere kop op die motor ?

Zit die er wel goed op ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vandaag radiator laten afpersen, en het probleem is gevonden. De radiator is aan de onderkant geheel versleten, er ontbreken een paar lamellen.

Ik kon voorheen nog doorrijden met de kapotte radiator maar na het afpersen niet meer. Volgende week komt er een nieuwe radiator in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Nieuwe radiator is geplaatst, jemig, er ging toch een hoeveelheid koelvloeistof in, bijna 12 liter.....en dat maal € 6,00. Oude radiator was volledig verrot, allerlei lamellen weggeslagen.

Ook weer olie en remolie bijgevuld.....

Dat moet weer genoeg zijn voor de komende winter.

En tot de conclusie gekomen dat de remblokken ook al bijna op zijn, volgende maand maar weer!

Eens een Jeep kopen, snel je geld weg laten lopen.:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe radiator is geplaatst, jemig, er ging toch een hoeveelheid koelvloeistof in, bijna 12 liter.....en dat maal € 6,00. Oude radiator was volledig verrot, allerlei lamellen weggeslagen.

Ook weer olie en remolie bijgevuld.....

Dat moet weer genoeg zijn voor de komende winter.

En tot de conclusie gekomen dat de remblokken ook al bijna op zijn, volgende maand maar weer!

Eens een Jeep kopen, snel je geld weg laten lopen.:blink:

ja das jeep

maar goed dat weet je voor je zo,n ding koopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...