Spring naar bijdragen

staal op staal - roest?


Eucalypta.nl
 Share

Recommended Posts

Ik heb nieuwe scharnieren voor de YJ gekocht en wil deze gaan monteren.

Nu zag ik dat de oude scharnieren vanuit de fabriek voor het spuiten op de wagen zijn gemonteerd en dat er een soort zink"band" tussen het kale staal van de scharnier en het kale staal van de body zit.

Door deze constructie is er geen roest te zien.

Kan ik de gepoedercoate scharnieren op een gespoten body schroeven of kan ik er beter nog iets tussen doen? band, kit, ...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het zelf met sikaflex doen.Kleine laag aanbrengen zodat je met sluiten van je klep geen problemen krijgt.Ook goed rond de bouten aanbrengen.Waar geen vocht kan komen kan het nl ook niet roesten.

Één nadeel je krijgt het er ook bijna niet meer vanaf als het ooit nog eens los moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

staal op staal geeft geen problemen vooral niet als er een gepoedercoat is. pas op bij aluminium of RVS aan staal. dan krijg je kathode werking waardoor IPV corrosie aan aluminium je staal wordt weggevroten. om die reden hebben schepen en pijpleidingen vaak kathodische bescherming in de vorm van zwak materiaal wat als eerste weg gevroten wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...