Spring naar bijdragen

automaat problemen


Recommended Posts

hallo

ik heb een 5.2 zj van 95

sinds een paar maanden heb ik wat problemen met m'n automaat.

als ik een tijdje heb gereden of soms als ik weg rij van huis, schakeld m'n automaat soms te ver door zegmaar. Olie pijl is goed, maar dan schakeld hij van 1500 tot 1800 toeren door naar iets van 600 toeren.

weet iemand wat dit is?

Grtz

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik je goed versta schakelt hij te vroeg: je motor is nog niet aan het toerental waarbij hij optimaal kracht heeft en de volgende versnelling wordt al gekozen, juist?

Wat je eerst en vooral eens zou moeten doen is kijken aan het gasklephuis. Daar zitten 3 kabels aan vast: de ene komt van je gaspedaal en opent de gasklep, een andere hangt vast aan een 'raar' potje, dit is de cruisecontrol die vacuümgeregeld werkt en dan is de 3de een kabel die naar je versnellingsbak gaat. Deze geeft aan de bak de gasklepstand door en de automaat schakelt aan de hand hiervan op of af.

Is het zo dat de kabel niet mooi mee reageert (later in beweging komen of helemaal niet bewegen) dan moet je het in deze kabel zoeken.

Controleer het eens als je met 2 bent: de ene zet zich in de auto, de andere legt zich onder de auto. Als je op het gaspedaal duwt, dan moet de kabel die aan de bak hangt ook direct reageren. Is dit niet zo, zoek dan de fout in de afstelling.

Wat ook kan is dat de kabel al een stuk gespannen staat als het gaspedaal niet bediend wordt, zo denkt de bak dat bij een beetje gasgeven er redelijk gas gegeven wordt en vandaar vroeger schakelt.

Moest je een Haynes hebben, controleer het eens aan de hand van de beschrijving daar.

Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...