Spring naar bijdragen

Cherokee automaat naar handgeschakeld


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben op zoek naar een Jeep Cherokee handgeschakeld.

Omdat ik nu een Wrangler YJ 2.5 liter heb wil ik de motor omleggen van een cherokee.

het probleem is dat ik bijna alleen maar automaten vind. De handgeschakelde die ik vind is op lpg of heeft bijna 3 ton op de klok.

Is er een manier om zo'n motor toch handgeschakeld te maken? (zit ook met het probleem van de PCM in zo'n jeep?)

Ik wil dan een Cherokee 4 liter 6 cilinder of misschien een V8.

Vriendelijk bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben op zoek naar een Jeep Cherokee handgeschakeld.

Omdat ik nu een Wrangler YJ 2.5 liter heb wil ik de motor omleggen van een cherokee.

het probleem is dat ik bijna alleen maar automaten vind. De handgeschakelde die ik vind is op lpg of heeft bijna 3 ton op de klok.

Is er een manier om zo'n motor toch handgeschakeld te maken? (zit ook met het probleem van de PCM in zo'n jeep?)

Ik wil dan een Cherokee 4 liter 6 cilinder of misschien een V8.

Vriendelijk bedankt.

Denk toch dat je het beste een andere kunt kopen kenzo , brengt wat probs mee anders als je 6 of 8 cyl wil gaan rijden , my 2cts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een andere wat kopen? (jeep wrangler, of cherokee)...

ik ga namelijk mijn wrangler echt niet verkopen ;)

en ik heb rond gevraagd en veel zeggen dat een motor van een cherokee (met wat kleine aanpassinkjes past). :lol:

Hoop het voor je , maar mss kun je een goed prijs voor de wrangler krijgen ,

maar het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk , meestal valt een verbouwing duurder uit dan gedacht :B

Hoop dat het je lukt hoor Gr, John

P.S loopt nu weer perfect neem ik aan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is altijd goed om te horen dat je goede hulp met kennis van zaken hebt .

Al eens bij Bastings in Valkenburg gevraagd , zit ook net over de grens in Belgie vlak bij jou btw,

Maasmechelen

gr John :blink:

bastings... weet even niet wie je bedoeld.

ken alleen 4x4 service en jeep parts in valkenburg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit zelf ook te denken om een 4.0l in me jeep te gooien maar ten eerste zijn ze slecht te krijgen met weinig kilometers en ten 2de je moet de complete draadboom der bij hebben om hem goed te laten draaien..

mischien gewoon maar een gereviseerde 4.2 gaat een stuk makkelijker <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in principe is de motor stand alone met bedrading en is de auto => handbak wissel stand alone. een AX15 bak merkt het verschil niet tussen een YJ 4.0 of een XJ 4.0 alleen zul je een 4,0 met bedrading e.d. moeten hebben.

PCM loopt alleen op motor signalen en de signalen uit de tussenbak (snelheidsmeter), de autommaat computer loopt wel weer op signalen van de motor (TPS) en van de tussenbak (snelheid).

weet niet welke bak je nu hebt (Meen AX5) deze staan niet bekend om hun sterkte. bij een 4.0 wil je wel graag een AX15 of een gelijkwaardig sterke bak.

bewerkt door Pullie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, het probleem is dat de motor niet super meer loopt, en de versnellingsbak kraakt ook een beetje naar de 3 (niet als ik rustig schakel).

Omdat er maar een 2.5 liter in ligt wil ik dan meteen ook een 4 liter (of 4.2), of een V8.

Natuurlijk wil ik eerst graag weten wat mogelijk is en wat het beste is voordat ik wat koop.

Hebben jullie ideeën? (liefst niet te duur... tot ong. 1500€ compleet als dat mogelijk is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...