jeeplover Geplaatst January 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2005 Hey , ik heb een Wrangler YJ 1988 4.2 en draait goed, maar. Hij zuipt olie 1 L op 1500 km en gaar niet sneller dan 120 a 130 en de motor draait dan 2000 toeren.2000 toeren is dan plankgas. Hij rookt niet en ik vind dat hij goed optrekt.In zijn kleinere versnellingen gaat hij wel in zin toeren. Is dat normaal of is de motor aan vervanging toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2005 Nee, da's natuurlijk niet helemaal normaal. Je zult echter nog wel wat aanvullende informatie moeten geven.... Zoals: - wat is de km stand - welke maat banden - treed er olielekkage op 2000 toeren bij 120, is dat in de 4e of 5e versnelling? Laat het maar even weten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst January 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2005 Mijn wrangler is van 1988 , heeft rond de 200000km en is voor de rest vrij standaart, 30" banden en een spaggetie uitlaatje.Hij start tml goed en draait mooi en rookt niet en heeft ook geen olie lek . Hij heet wel een LPG instalatie van IMCO opstaan. Ik heb horen zeggen dat dat de koning is van de LPG instalaties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2005 Dat olieverbruik is mogelijk na zoveel km. Zolang hij mooi loopt gewoon bijvullen en lekker doorrijden! De trekkracht van een motor met carburateur loopt, op LPG, altijd wat terug. Waarschijnlijk heb je nog een "ouderwets" LPG systeem, met een verdamper en een inspuitstuk op of onder de carburateur. Probeer eerst eens hoe de motor op benzine loopt, als dat verschil erg groot is ( in het voordeel van de benzine) moet je de afstelling van de verdamper eens nazien. In de gasslang ( lage druk) van de verdamper naar de carburateur zit een stelschroef ( bij sommige merken zit die op de verdamper, direct naast de aansluiting van die slang), dat is de "hoofdafstelschroef". Met die schroef wordt de max. hoeveelheid gas die de motor toegevoerd krijgt afgesteld. Mogelijk moet je die wat verder open zetten, waarna je wel de overige afstellingen van de verdamper weer moet corrigeren. Ik heb nog ergens info over hoe en waar je e.e.a. moet afstellen, dat zoek ik op en dan post ik het nog even! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2005 Gevonden! Je moet de motor eerst warm laten worden, daarna draai je de hoofdafstelschroef wat verder open. ( 4 slagen of meer) Nu laat je de motor ongeveer 2500-2800 toeren draaien d.m.v. een klosje tussen het gaspedaal o.i.d. Vervolgens draai je de hoofdafstelschroef langzaam dicht, totdat de motor langzamer begint te draaien. Dan draai je de stelschroef weer wat verder open, totdat het toerental weer opgelopen is. Daarna draai je hem nog een kwartslag extra open, en de hoofdafstelling is ongeveer goed. Daarna moet je de stationairloop nog bijstellen, totdat de motor mooi regelmatig loopt met een zover mogelijk ingedraaide balansschroef ( schroef met veer op de verdamper). Als je een co meter hebt, kun je de moetor veel beter afstellen: Zet weer de motor op 2500-2800 toeren, en stel met de hoofdafstelschroef de co af op 0.3% , daarna bij stationair draaiende motor de co met de balansschroef op 1.5% afstellen. Eventueel kun je bovenstaande, als fijnafstelling, nogmaals herhalen! LET OP: Het is wel zaak dat de motor allereerst op benzine goed is afgesteld, als die afstelling niet klopt, zal hij op gas niet goed afgesteld kunnen worden! Succes! Oja: LPG heeft veel lucht nodig, zorg dus ook voor een schoon luchtfilter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jwr Geplaatst January 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2005 Applaus! Wat een service. Als je dit in je eentje moet uitvinden ben je twee jeep¨levens verder... Cheers! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst January 25, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2005 Hey bedankt voor de info , maar mijn instalatie is een IMCO normaal voor V8 motoren en werkt anders dan je beschreef.Mijn CJ werkt wel zo. Het is afgesteld met speciaal appartuur maar misschien gaat een Wrangler 4.2 gewoon niet sneller dan 120 a 130.Ik vind wel dat hij goed trekt en draait. Ik heb hem pas dus het kan wel allemaal normaal zijn. Dat olie verbruik ok , kan ik wel mee leven , heeft ook al wal KM's er op zitten he. Yves Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst January 28, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2005 Hey , Is dat normaal dat mijn jeep wrangler 4.2 standaart ,30" banden niet sneller rijdt dan 120 a 130 km/uur. De motor maakt niet meer dan 2000 toeren en mijn pedaal in halfweg. Ik mag plankgas geven , maar hij gaat niet sneller. Ikke [modbreak] Ik heb deze onderwerpen even samengevoegd omdat je al een topic met deze vraag hebt.. [/modbreak] Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts