Spring naar bijdragen

XJ 2,5ltr aan te raden?


Shark
 Share

Recommended Posts

nu mijn CJ klaar is betrap ben ik een beetje aan het zoeken naar een tweede Jeep.

De XJ is een model wat me zowiezo wel aanspreekt, ik heb al via de zoekfunctie e.e.a. geprobeerd te vinden maar kom het niet echt tegen.

Is de 2.5 benzinemotor die gebruikt wordt in de XJ een beetje betrouwbaar en sterk genoeg?

Gebruik; woon-werk verkeer, normaal gebruik. Hoeft geen zware aanhangers of heftig terreinwerk te verrichten.

Ik vind het lagere gewicht zowiezo een voordeel, ook i.v.m. eventuele inbouw G3 installatie.

Bovendien is het aanbod 4.0 ltr uitvoeringen in mijn prijsklasse niet zo groot of hebben ze een KM stand boven de 250k, zoek wel een model van na de facelift van '97

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi

Probeer een proefrit te regelen met beiden,dat geeft het beste beeld, qua verbruik ontlopen ze elkaar niet veel.

De 2.5 rijdt op zich best, maar ik vind een 4.0 beter bij de auto passen , tevens heb je dan vrijwel altijd meteen een automaat die in de 2.5 niet voorkomt .

mvg

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 8 jaar een 1998 XJ 2.5i gehad. Net als elke Jeep gaat er het nodige aan stuk. Het enige waar je nooit problemen mee zult hebben is de motor. Zo goed als onverslijtbaar.

Waar je wel op moet letten is het spruitstuk. Er wil nog wel eens een bout afbreken. Dat hoor je het best als de motor koud is. Dan lijkt het wel een motorboot. Overigens is een lek spruitstuk APK afkeur.

Voor de rest kan alles stuk gaan. In die 8 jaar heb ik o.a. vervangen: startmotor, katalysator, aircopomp.

De 2.5 is altijd de meest kale uitvoering van de XJ. Ramen moet je zelf slingeren, spiegels met de hand verstellen, stalen velgen (die roesten). Voordeel: het gaat niet stuk.

De 2.5 is t/m 2000 gebouwd. Meer dan 4000 euro mag een 2.5 van 1999/2000 eigenlijk niet kosten. De 4.0 is meer waard.

Succes met zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...