nkijkuit Geplaatst August 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Ik wil binnenkort (ARB) breedstralers installeren op me jiepie. Moet ik de spanning dan rechtstreeks van de accu halen (zekering) of kan ik - zonder problemen met die vreselijk can-bus toestanden ergens in de buurt van de voorzijde de spaning oppikken? De set wordt geleverd met een schakelaar met relais. Alvast bedankt voor het meedenken! Nils Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maarten de Boer Geplaatst August 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2009 Op mijn JK heb ik Warn verstralers gemonteers. Ik heb de + rechtstreeks van de batterij afgetapt + en ergens een massa bout bij de luchtfilter. De sturing van het standlicht van de koplampen. Werkt prima, en de kabels zijn precies op lengte. Mvg. Maarten de Boer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst August 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2009 Op mijn JK heb ik Warn verstralers gemonteers.Ik heb de + rechtstreeks van de batterij afgetapt + en ergens een massa bout bij de luchtfilter. De sturing van het standlicht van de koplampen. Werkt prima, en de kabels zijn precies op lengte. Mvg. Maarten de Boer zorg dan wel dat er een schakelaar tussen zit zodat je ze uit kan schakelen want eigenlijk mogen ze niet branden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst August 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2009 Het waren IPF's btw (maar da's ook ARB geloof ik). Zat keurige kabelset bij. Met inderdaad een schakelaar om ze uit te zetten. Relais werkt tot nu toe goed ondanks de busbesturing van de JK. Stuursignaal van de grootlichtkabel opgepikt bij de armatuur (rechts is onbereikbaar zonder slopen, links was na 3 scotch-clips raak, kon er net met een dunne tang bij). Voeding rechtsreeks van de accu. Alleen de kabels door de vuur-muur van de JK trekken is een nachtmerrie. Alleen rechtsvoor is redelijk bereikbaar, maar aangezien ik de schakelaar links wil, moest ik toch weer achter het dashboard langs. Volgens vele fora moet links ook een doorgang zitten, maar die heb ik niet kunnen vinden helaas. Maar ja het werkt. Als lampen mag ik ze niet gebruiken, maar ze geven lekker warmte: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst August 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2009 mooi dat het werkt veel plezier en warmte ervan en tip voor de volgende keer als je draad moet doorvoeren gebruik een trekveer die zijn daarvoor gemaakt:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2009 Als je de massa van het relais door het dim licht draatje doe dan kunnen de breed stralers niet aan bij je dim licht maakt het hier legaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst August 31, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2009 Als je de massa van het relais door het dim licht draatje doe dan kunnen de breed stralers niet aan bij je dim licht maakt het hier legaal Eehh, die snap ik even niet. Ik heb een lange dag gehad. In het Engels misschien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maarten de Boer Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Probeer het eens bij de doorvoer van het slangetje voor de achterste ruitensproeier. is een stevig rubber en sluit goed af. Deze zit links op het schutbord helemaal boven in de hoek (betsuurders zijde). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Ok here ya go to get the driving lights to automatically shut of when you turn the low beams on. You hook the ground side of the relais for the driving lights to the hot wire for the low beams. You turn on the low beams then the relais looses its ground connection, opens the contacts and the driving lights go off. This way you can control the driving lights with the dimmer switch and its own power switch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst September 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Ok, now I get it. Thanks! Nils Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2009 Ur welcome Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.