Spring naar bijdragen

Differentiëlen


Vulture
 Share

Recommended Posts

Omdat ik een toch wel erg mooie Cherokee heb gezien (alhowel ik eigenlijk een GC zoek) wou ik toch eens vragen wat voor een soort differentielen er eigenlijk inzitten. Het is een Cherokee van 1992 met een Selec-Trac (met fulltime 4WD mode).

Als ik parttime 4WD inschakel is de center diff. gelocked. Als ik fulltime 4WD inschakel, is 'ie dan helemaal open of is het center diff dan van het 'limited slip' time (LSD)?

Zijn de diffs in de voor- en achteras ook LSD? Ik las namelijk op internet dat de Cherokee standaard niet zo goed is in het terrein. Om dat te krijgen zou je locks moeten inbouwen.

Alvast bedankt, Vulture

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de xj doet het veel beter dan gemiddeld, en mensen die zeggen dat dat niet zo is rijden makelijk te herkennen aan het feit dat ze met een patrol of H2 rijden.

het enige wat een cherokee nodig heeft bij het zwaardere werke is wat panser onderaan. maar dat is (met uitzonderoing van kort wielbasis jeeps en defenders) bij iedere 4x4 het geval. speren maken iedere terienwagen veel beter, maar er zijn er bijna geen die meer dan een LSD achteraan hebben. ik denk dat in zijn klasse (samen met discovery, patrol, santa fe, ect) de oude cherokee veruit het beste is, en de nieuwe (kj, of liberty) ook helemaal vooraan zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MugZy@Jan 2 2004, 10:58

standaart zijn alle jeeps (op de rubicon na) voor open, en hebben sommige (kijk op het ID pllatje van de as) een LSD acheraan.

Hhhhmmm, dan snap ik iets niet wacko.gif . Op mijn topic over het aankopen van een GC zei je het volgende:

<BEGIN QUOTE>

als je voor terrein prstaties gaat : een xj (oud model cheroke).als je een goed weg/terein kompromies zoekt: een wj 4.0 HO (maakt niet echt uit welke tussenbak) en wissel het limited slip door een inschakelbare locker ( ARB/detroit/OX... is wel redelijk prijzig) de limited slip is prima vooraan, maar achteraan is het niet echt dat. het is beter dan niets, maar als een wiel van de grond komt heb je evengoed gedaan.) als je heel weinig van de weg gaat, en meer naar bling (sorry voor degene wel rijden....)neem dan een WJ: prachtig op de weg, maar vrij kwetsbaar (onderkant, maar dat hebben alle cherokees in mindere mate...) en nog vrij duur om terein te rijden....

<END QUOTE>

Dus dacht ik dat GCs van 1996 en later in ieder geval zowel voor als achter een LSD hadden. MugZy kun je hier iets meer over uitleggen?

Alvast bedankt,

Vulture

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laugh.gif ik weet niet hoe het met GC zit, maar ik dacht dat het bij veel modelen optioneel was. je moet echt op de as kijken om zeker te zijn. zoveel moet je je van zo'n LSD ook niet voorstellen. het is ok als het er in zit..... maar om er echt naar op zoek te gaan, dan kan je beter een echte sper steken. het woord zegt het zelf hé: LIMITED....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...