Spring naar bijdragen

bouten body afgebroken


Recommended Posts

Hallo

Ik zal me eerst ff voorstellen ik ben Peter 39 jaar en ben met een Wrangler YJ bezig van een kennis.

Probleem wat ik heb is dat de beide achterste bouten onder de achterlichten waarmee de body aan het chassis zitten afgebroken zijn en de moeren los in de balk liggen.

Is het dan inderdaad de bedoeling dat de body helemaal los moet om de moeren opnieuw in te lassen of kan ik er op een andere manier bij?

En gebeurt dit vaker of heb ik weer heel veel geluk?

Het idee wat ik nu heb is de body los schroeven optillen en via de onderkant van de balk nieuwe moeren inlassen.

het moge duidelijk zijn suggesties zijn welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zelf vanaf de bovenzijde een gat boren ter hoogte van de moer.Het inlassen gaat dan een stuk makkelijker.

Vanaf de bovenzijde is vanuit de kofferbak(laadruimte dat zit midden in het zicht wordt het niet mooier op denk ik.

Ik heb ook al gekeken of het via de kant van de wielkasten kan maar daar zit je weer met de tankhals en bekabeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee wat ed bedoelt denk ik gat maken moer inlassen en boven plaatje weer dicht lassen schuuren spuiten klaar

niemand die wat ziet

Dat zou ik dus wel willen maar er zit een wielkast boven de boutgaten :P

Gister nog even overlegd en gekeken gat het vanuit de wielkast proberen

luikje maken met de dremel openvouwen moer inlassen luikje dichtvouwen en weer aflassen.

Zal wel een dag werk zijn denk ik maar we zien wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is klaar:D:D

Met een kleine zaag/slijpmachine de kopse kant van de koker opengemaakt, Bleken de vierkante platen gewoon los te liggen met aan een kant nog een stuk bout erin.

Bouten vervangen door M10 X 90 bouten die vast gezet met de orginele plaat eronder en gaatje weer dicht gelast.

Al met als wel een paar uur werk maar het is zxo op een nette manier gedaan.

Iedereen nog bedanmkt voor de tips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...