Spring naar bijdragen

Throttle Body Spacer


Recommended Posts

Heb vandaag op mijn TJ een Throttle Body Spacer geïnstalleerd met het gedacht baat het niet dan schaad het niet, en elke PK meer op een 2.5l is er één meer.

Wat kleine probleempjes ondervonden bij het installeren doordat ik al met een mengstuk op mijn gasklep zit, kwam de luchtinlaat tegen de motorkap, wat geknutseld en nu lukt het wel.

Klein ritje gedaan en hij gaat precies iets sneller in de toeren en onderin een beetje meer koppel, maar of dit nu effectief is of psychologisch? Kga hem nog wel eens testen op de autostrade met gas plaché en wanneer hij dan sneller gaat dan voorheen is er een vermogenswinst.

Wordt vervolgd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Originally posted by wrangler_tj@Apr 21 2005, 11:22

Nu toch al enkele maanden op de auto en niet direct een echt merkbaar vermogenswinst.

<div align="right">

Meestal alleen de eerste dagen profijt. Even genieten van wat meer en dan weer terug naar standaard. rolleyes.gif Computer herprogrameren is de enige blijvende optie.

Wat ik me afvraag, hoe is het qua soepelheid en verbruik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Op mijn TJ 4.0 heb ik sinds deze winter een AEM Bruteforce luchtinlaat met throttle body spacer (TBS) geinstalleerd. Het is een 'open' luchtfilter zoals K&N ze ook wel maakt. Het produkt is netjes afgewerkt en ziet er optisch goed uit. smile.gif Bij deze kit zit een apart schot dat als hitteschild werkt en tussen de filter en het motorblok gemonteerd wordt. Ook zorgt het schild ervoor dat je geen plenzen water op je filter krijgt die opgespat worden door de ventilator als je door een waterbak rijdt. Montage was vrij simpel en is in een uurtje gebeurd als je het zorgvuldig doet.

Ik heb de filter eerst geinstalleerd en pas een maand later de bijgeleverde TBS van AEM. Zo merk je het verschil goed. De filter deed gevoelsmatig weinig behalve wat extra aanzuiggeluid maken. De TBS gaf wel een verschil; de motor trekt beter en loopt ronder en fijner bij lage toeren. Het lijkt alsof er meer koppel is bij lage toeren en dat werkt positief. Ben dus zeer tevreden met deze aanpassing, ik heb de hele kit inkl TBS en samen met filtercleaner voor 180 Euro in de USA gekocht via 4wd.com en in mn (grote) koffer meegenomen. Hier zijn dergelijke spullen een stuk duurder helaas.

2183P.jpg

Groeten! bye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar jouw luchtinlaat is niet echt te combineren met een snorkel zoals op mijn TJ.

Een andere mogelijkheid is injectoren te steken met een grotere opening zodat op dezelfde tijd meer benzine wordt ingespoten ofwel kan je een drukregelaar steken die je zelf kan afstellen, door de hogere druk zal er op hetzelfde tijdspanne ook weer meer benzine ingespoten worden dit in combinatie met grotere injectoren gaat zeker een vermogenswinst opleven. Dan nog een andere nokkenas en inlaat- en spagettiuitlaatcollector. K&N filter, TBS. Daarna nog effe de computer aanpassen en je hebt bijna een full race TJ. tongue.gif

Ofwel koop je en 4.0 liter biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...