bob vg Geplaatst April 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2009 Ga een 4.0 inbouwen ipv mijn 4.2 .Past de automaat hier zonder problemen op of moeten er aanpassingen gebeuren ? Bedankt op voorhand . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bob vg Geplaatst August 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2009 Niemand op de hoogte of is dit een domme vraag ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2009 Zeker geen domme vraag. Zijn er zat die al een 4 HO hebben ingebouwd. Gebruik de zoekfunctie eens. Dacht dat Jos-jeep hetzelfde heeft gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bob vg Geplaatst August 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2009 Die heeft een handgeschakelde omgebouwd naar automaat .Ik zou graag weten of mijn automaat ( van de 4.2 ) past op de 4.0HO die ik gekocht heb.We denken en hopen van wel maar ik had graag zekerheid . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
A.J Geplaatst August 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2009 Het blok is hetzelfde, je moet alleen rekening houden met je top lager (lager in je krukas) of deze de goede inwendige maat heeft en voor een automaat heb je volgens mij een ander vliegwiel nodig. Op www.jeeptech.com of http://www.stu-offroad.com/index.html is genoeg te vinden over conversies. Als je van carburateur (4.2) naar injectie (4.0) gaat, moet er heel wat meer gebeuren maar daar is genoeg over te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wahwah2 Geplaatst September 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2009 ik heb er ook aan gedacht een 4.0 ipv 4,2 in te bouwen, maar ik hou persoonlijk niet van al die elektronische troep die je motor regelt. Uit een normaal 4,2 blok je een met een beetje friemelen snel een aantal pk's meer halen. Kost een paar euro maar dat kost de hele ombouw naar een 4.0 liter ook. offenhauser inlaatmanifold, borla header, edelbrok 4Barel Carburateur, Accel ontstekingsmodule.... een duidelijk verschil met een standaard 4,2 liter. Groetjes rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bob vg Geplaatst September 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2009 Mijn oud blok had de geest gegeven en bij Jeepparts ( Hans ) een 4.0HO blok gekocht.Inderdaad, zonder electronica minder kans op problemen anderzijds op hellingen was de carburator ook niet altijd even betrouwbaar .Nu halverwege deze week begint de inbouw.Jeepparts heeft wel een onbruikbare kabelboom meegegeven , dit wordt volgens hen nog opgelost ( wacht al wel van begin juli ) bedankt voor jullie hulp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bob vg Geplaatst September 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2009 Zou het kunnen dat de koppelomvormer van een 4.2 niet past op een 4.0HO ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bob vg Geplaatst September 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2009 Ben zelf naar Jeep-parts , Hans Bastings , gereden en alles werd keurig opgelost.Zelf kent de eigenaar niets van techniek maar één van zijn mekaniekers heeft ons netjes geholpen. Ik zit nog steeds met volgend probleem:heb de starterskrans van een 4.0 XJ gemonteerd op bestaande koppelomvormer en na aandraaien van de vijzen draait de motor niet meer rond. Is de starterskrans van een Wrangler /Cherokee verschillend ? Zit met een verschil van 8mm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.