Spring naar bijdragen

4.2 vervangen door 4.0


bob vg
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...

Het blok is hetzelfde, je moet alleen rekening houden met je top lager (lager in je krukas) of deze de goede inwendige maat heeft en voor een automaat heb je volgens mij een ander vliegwiel nodig. Op www.jeeptech.com of http://www.stu-offroad.com/index.html is genoeg te vinden over conversies.

Als je van carburateur (4.2) naar injectie (4.0) gaat, moet er heel wat meer gebeuren maar daar is genoeg over te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

ik heb er ook aan gedacht een 4.0 ipv 4,2 in te bouwen, maar ik hou persoonlijk niet van al die elektronische troep die je motor regelt.

Uit een normaal 4,2 blok je een met een beetje friemelen snel een aantal pk's meer halen. Kost een paar euro maar dat kost de hele ombouw naar een 4.0 liter ook.

offenhauser inlaatmanifold, borla header, edelbrok 4Barel Carburateur, Accel ontstekingsmodule.... een duidelijk verschil met een standaard 4,2 liter.

Groetjes

rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oud blok had de geest gegeven en bij Jeepparts ( Hans ) een 4.0HO blok gekocht.Inderdaad, zonder electronica minder kans op problemen anderzijds op hellingen was de carburator ook niet altijd even betrouwbaar .Nu halverwege deze week begint de inbouw.Jeepparts heeft wel een onbruikbare kabelboom meegegeven , dit wordt volgens hen nog opgelost ( wacht al wel van begin juli )

bedankt voor jullie hulp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf naar Jeep-parts , Hans Bastings , gereden en alles werd keurig opgelost.Zelf kent de eigenaar niets van techniek maar één van zijn mekaniekers heeft ons netjes geholpen.

Ik zit nog steeds met volgend probleem:heb de starterskrans van een 4.0 XJ gemonteerd op bestaande koppelomvormer en na aandraaien van de vijzen draait de motor niet meer rond.

Is de starterskrans van een Wrangler /Cherokee verschillend ?

Zit met een verschil van 8mm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...