A.J Geplaatst April 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2009 (bewerkt) Stroker moter, Vier jaar geleden ben ik begonnen met het idee om een stroker moter te bouwen. Na veel zoeken op internet de nodige info verzameld. Daarna kwam het leukste, het zoeken naar donormotoren. Gelukkig heb ik hiervoor ruim de tijd genomen en als ik eens een geschikt blok, cylinderkop, krukas enz. tegen het lijf liep, deze gekocht en aan mijn verzameling net geen oud ijzer toegevoegd. Onderdelen en bewerking. 4,2 l AMC voorzien van electromotive TEC II injectie en ontsteking (black bear). Hiervan alleen de zuigerstangen en tec 2 gebruikt 4.0 H.O. blokken. blokken uit cherokees die aan hun kilometers zaten. Ik heb twee blokken laten boren en honen. Waarvan het blok met de grootste overmaat gebruikt wordt voor mijn YJ krukas voorzien van 12 contragewichten, laten slijpen. tweede hands 6 in 2 in 1 uitlaatspruitstuk standaard inlaatspruitstuk en throtle body van een 4.0 injectie. zuigers, overmaat ?? even nakijken ben ik vergeten, maar ik dacht .40. Cylinderkop 4.0 H.O., klepzittingen waren redelijk goed, echter zelf mbv New way frezen de klepzitting verfijnd. Kleppen, hesco performance stainless steel kleppen. De klepgeleiding moesten echter wel geruimd worden, met bhv een verstelbare ruimer dit op de juiste maat geruimd. Vervolgens de kleppen ingeschuurd. Krukas lager vervangen voor een lager met grotere binnendiameter voor de AX 15 Hesco spacer voor de krukaspoelie, hierdoor hoeft de krukas aan de voorzijde niet afgekort te worden. Nieuwe VR sensor (krukas sensor) voor onsteking. complete 4.0 H.O. cherokee (sloop) voor eventueel missende onderdelen. Het blok met bovenstaande spullen in elkaar gezet en zie hieronder de eerste start sessie van de motor <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=6ws9fvgSBfc&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=6ws9fvgSBfc&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Hij starte wel, maar liep maar op 4 cylinders. Na enig zoeken kwam ik tot de ontdekking dat de draadjes van twee injectoren niet goed in het stekkerblok van de injectie module zat. Waarna hieronder het volgende resultaat. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=mlgTUYGZVYs&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=mlgTUYGZVYs&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> De motor loopt, maar nog niet helemaal zoals ik wil, hiervoor moet ik hem aan de computer (laptop) hangen. Maar dat zal nog wel even duren, ik moet eerste even wachten tot de nieuwe chip voor de injectie computer binnen is, waarmee dit mogelijk is. April 21, 2009 bewerkt door A.J update Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.