Spring naar bijdragen

Grand Cherokee 5.2i V8


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen gelden een Grand Cherokee 5.2i V8 automaat uit 1994 gekocht. En ik heb twee vragen daarover:

- De auto heeft een hendeltje voor de selectie van de 4x4 stand, dit hendel heeft 3 standen (4x4, Neutraal en 4x4 LO). Standaard rijdt ik in de 4x4 stand, maar ik heb het vermoeden dat de auto nu altijd in de 4x4 stand rijdt. Kan ik op de een of andere manier 4x4 uitzetten? Ik kan hier nergens een knop of hendel voor vinden en ook in de handleiding vind ik niets Of is het normaal dat dit altijd aan staat?

- Is het mogelijk een gasinstallatie in de laten bouwen in deze auto? Zo ja, ook een G3 gastinstallatie? Kent iemand een goede installateur hiervoor, bij voorkeur in Zuid of Noord Holland. En heeft iemand enige idee wat grofweg de kosten zijn voor installatie van een gastank?

Met vriendelijke groet,

Arjan van Eersel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Arjan,

Je auto heeft altijd 4wd zowel in de hoge als de lage gearing, de meeste cherokees hebben daarin tegen de mogelijkheid om 2wd te rijden maar met de tussenbak van de GC is dat niet mogelijk.

Lpg kan uiteraard, maar G3 ook maar volgens mij kan je geen aanspraakmaken op de G3 koring, de auto moet dan nl ook aan een bepaalde emissie uitstoot voldoen en dat is pas na 1995. Maar dit moet je maar eens precies navragen bij een LPG inbouwer.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Ivo@Dec 19 2004, 12:50

Hey Arjan,

Je auto heeft altijd 4wd zowel in de hoge als de lage gearing, de meeste cherokees hebben daarin tegen de mogelijkheid om 2wd te rijden maar met de tussenbak van de GC is dat niet mogelijk.

Lpg kan uiteraard, maar G3 ook maar volgens mij kan je geen aanspraakmaken op de G3 koring, de auto moet dan nl ook aan een bepaalde emissie uitstoot voldoen en dat is pas na 1995. Maar dit moet je maar eens precies navragen bij een LPG inbouwer.

Ivo

<div align="right">

Er zijn wel degelijk uitvoering van de ZJ met 2WD optie.

Werd in de beginjaren met 3 typen tussenbak geleverd.

Het merendeel van de grand's zijn hier inderdaad quadra's, zal wel te maken hebben met het toenmalige prijsniveau.

Sterker op de thuismarkt in de US werd bijna 20% van de ZJ's als 2WD only verkocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...