Spring naar bijdragen

Kenteken vragen


ralph
 Share

Recommended Posts

Hier een paar vragen over kenteken platen:

Stel ik wil kentekenplaten met letters erop (dus niet geponst) kan ik die zo aanvragen of krijg ik dan echt een nieuw kenteken met zo'n kleine "1" erop ??

Hetzelfde geldt voor een trekhaak, als je deze erop zet moet je trekhaak gekeurd worden, krijg je dan zo'n kleine 1 op je kenteken ??

[off topic]

Ik heb namelijk een tik met die kleine getallen op je kenteken. IK HAAT ZE! Mijn vorige kenteken(auto) had een kleine 6. Volgens RDW was dat een record in één jaar (6x kenteken plaat verloren).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een paar vragen over kenteken platen:

Stel ik wil kentekenplaten met letters erop (dus niet geponst) kan ik die zo aanvragen of krijg ik dan echt een nieuw kenteken met zo'n kleine "1" erop ??

Hetzelfde geldt voor een trekhaak, als je deze erop zet moet je trekhaak gekeurd worden, krijg je dan zo'n kleine 1 op je kenteken ??

[off topic]

Ik heb namelijk een tik met die kleine getallen op je kenteken. IK HAAT ZE! Mijn vorige kenteken(auto) had een kleine 6. Volgens RDW was dat een record in één jaar (6x kenteken plaat verloren).

als je de 2 oude platen omruilt komt er geen 1 tje alleen bij verlies/diefstal

als er op je kenteken een aanhangwagen gewicht staat hoeft je niet te keuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dat hele verhaal met die cijfertjes al weer over.
Is bij brommers idd. ook niet meer zo kan gewoon nieuwe plaat bestellen bij verlies zonder nieuwe papieren aan te vragen.

Zit iets anders in elkaar :lol:

Geen nieuwe kentekenplaten meer bij verlies of dieftal kentekenpapieren

Als u uw kentekenpapieren kwijtraakt, hoeft u (vanaf 22 september 2008) geen nieuwe kentekenplaten meer aan te schaffen. Andersom geldt hetzelfde: als u door verlies of diefstal uw kentekenplaat kwijt bent, hoeft u geen nieuwe kentekenpapieren meer aan te vragen.

Tot deze datum moest dat wel. Die procedure kostte voertuigeigenaren onnodig veel geld en bezorgde de RDW extra handelingen. Daarom heeft de RDW ervoor gezorgd dat kentekenbewijs en kentekenplaten elk hun eigen duplicaatcode krijgen. Bij vermissing van één van de twee hoeft u alleen nog maar vermiste product te vervangen.

Duplicaatcode

De duplicaatcode is een cijfertoevoeging die op de kentekenplaat en de kentekenpapieren vermeld wordt. Bij vervanging van het kentekenbewijs kregen tot nu toe beiden dezelfde duplicaatcode. Deze koppeling is ingevoerd in de strijd tegen het misbruik van gestolen of verloren kentekenplaten en -bewijzen.

Staat gewoon op www.rdw.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...