Spring naar bijdragen

advies tipes en tricks bij ombouw van schakeling naar automaat


Jos-Jeep
 Share

Recommended Posts

:DHoi allemaal,

nu maak ik niet zoveel gebruik van het jeepforum (ik lees met veel plezier de reacties en topics), maar nu wil ik daarin verandering brengen. Ik kan namenlijk alle hulp en wat meer is gebruiken.

Mijn probleem: mijn versnellingsbak heeft het begeven (althans de vijfde versnelling is weg, de achteruit doet moeilijk en zo zijn er nog enkele kleine "gebreken".:blink: Nu loop ik al een tijdje met de gedachte om er een automaat in te zetten. Ik zit niet al te veel in het veld en gebruik hem wel voor op de weg. Ik heb geen flauw idee wat er allemaal bij komt kijken en waar ik het precies over heb. Kortom: ik ben een techneut puur sang!!!!!!?????:B

Ik heb gelukkig een zoon die me wil helpen en er veel meer vertrouwen in heeft dan ik. Waar ik problemen zie, ziet hij mogelijkheden. :(

Nu weet ik dat er wel vaker een ombouw plaats heeft gevonden, dus wellicht dat zij mij kunnen helpen met advies en wat meer is. Zo ben ik wel benieuwd naar de kosten. Waar kun je een goede automaat kopen? Wat voor automaat heb ik nodig? Heb ik ook een ander stuurkolom nodig? Hoe zit het met de elektronika, koeling e.d. enz. enz.Dus als iemand adressen heeft of iemand weet die een goede bak te koop heeft, laat het me weten. Alle informatie is welkom.:ohmy:

Mijn JEEP:

een CJ-7 uit 1986. Overige specificaties:

Engine: 4.0 HO (1992) a fuel injected 180 hp (134 kW) (is vervangen. Orginele motor was een 4.2 ltr)

Transmissions Borg-Warner T-5 (5 speed)

Transfer Cases Dana 300 (1980-86)

Axles

  • 2-Piece AMC 20 Rear (1976-86)
  • Dana 44 Rear (1986)

Ik zie met belangstelling<_< jullie reacties tegemoet. Alvast bedankt.

Groeten,

Jos

bewerkt door Jos-Jeep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...