Limited 97 Geplaatst February 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2009 Heeft iemand ervaring met defecten hieraan ? Dus de koppeling met de pistonpen en de zuiger.. Wat voor geluid, verschijnselen geeft dat aan de loop van een motor ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst February 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2009 hallo heb hier nog een blok liggen gedemonteerd blok liep goed maar als hij warm werd ging hij bij gas geven steeds harder tikken dus bij belasting van zuigers stationer hoorde je hem haast niet dus iedereen zij hydrostooter maar blok gedemonteerd en ja hoor zuigers waaren bij pinstompen gescheurt bij versteviging in zuiger dat was tik in motor dit is wat ik weet misschien iemand anders nog een idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst February 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2009 Kijk daar heb ik wat aan...Gympie, kan jij eens luisteren naar de tik in mijn motor in het topic in deze rubriek, en is dat hetzelfde geluid ? Bij mij is de kop goed, klepstoters vervangen, de cilinderwanden onbeschadigd maar belast blijft die metaalachtig tikken rond cilinder 3 of 4, bovenin hoorbaar. Volgens mij zou je het wel moeten kunnen merken als je de bougie (en dus de belasting) eruit trekt, zou dat kloppen ? Ik ga binnenkort het carter en de verdachte drijfstangen eens losmaken om te voelen of er speling zit op de verbinding tussen drijfstang en cilinder. Tevens zou je dan een eventuele scheur ook moeten zien toch ? Dank ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst February 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2009 Update: schijnt vaker voor te komen dat de zuiger scheurt thv de pistonpen. Is moeilijk te zien van onderen, maar schijnt te kunnen. Ik ga binnenkort even kijken bij Gympie1 die ditzelfde heeft gehad, de zuigers heeft hij nog liggen, en kan hij ook luisteren of de tik hetzelfde is. Ik zou dit kunnen testen door de bougiekabel los te halen bij de verdachte cilinder, ga dat binnenkort even doen. Vraag me alleen af of de kapotte zuiger gewoon te vervangen is door een nieuwe (na honen van de cilinder uiteraard). Als de cilinder niet beschadigd is dan zou dat toch moeten kunnen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.