Spring naar bijdragen

Pistonpen lagers


Limited 97
 Share

Recommended Posts

hallo heb hier nog een blok liggen gedemonteerd blok liep goed maar als hij warm werd ging hij bij gas geven steeds harder tikken

dus bij belasting van zuigers stationer hoorde je hem haast niet

dus iedereen zij hydrostooter

maar blok gedemonteerd en ja hoor zuigers waaren bij pinstompen gescheurt bij versteviging in zuiger dat was tik in motor

dit is wat ik weet misschien iemand anders nog een idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk daar heb ik wat aan...Gympie, kan jij eens luisteren naar de tik in mijn motor in het topic in deze rubriek, en is dat hetzelfde geluid ?

Bij mij is de kop goed, klepstoters vervangen, de cilinderwanden onbeschadigd maar belast blijft die metaalachtig tikken rond cilinder 3 of 4, bovenin hoorbaar.

Volgens mij zou je het wel moeten kunnen merken als je de bougie (en dus de belasting) eruit trekt, zou dat kloppen ?

Ik ga binnenkort het carter en de verdachte drijfstangen eens losmaken om te voelen of er speling zit op de verbinding tussen drijfstang en cilinder. Tevens zou je dan een eventuele scheur ook moeten zien toch ?

Dank !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update: schijnt vaker voor te komen dat de zuiger scheurt thv de pistonpen. Is moeilijk te zien van onderen, maar schijnt te kunnen.

Ik ga binnenkort even kijken bij Gympie1 die ditzelfde heeft gehad, de zuigers heeft hij nog liggen, en kan hij ook luisteren of de tik hetzelfde is.

Ik zou dit kunnen testen door de bougiekabel los te halen bij de verdachte cilinder, ga dat binnenkort even doen.

Vraag me alleen af of de kapotte zuiger gewoon te vervangen is door een nieuwe (na honen van de cilinder uiteraard).

Als de cilinder niet beschadigd is dan zou dat toch moeten kunnen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...