Spring naar bijdragen

mysterieuze nippel op inlaatspruitstuk 4.0


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Hallo heren Jeepers,

Vandaag de motorkap van mijn WJ 4.0 bwjr 2000 ook maar weer eens opengehad. Bij stationair lopende motor viel me een sissend geluid op. In de zoektocht waar dit geluid vandaan kwam, stuitte ik op een ongebruikte vacuumnippel op het spruitstuk. De meest linkse van de 3 zuigt lucht aan. Als je hem afsluit slaat de motor af. Omdat er geen enkel probleem is met de motor en ik ook geen losse slangen zag hangen ben ik er maar vanuit gegaan dat het zo hoort. Natuurlijk ben ik na het lezen van dit topic benieuwd wat het nut van deze vacuumnippel is.

Iemand al wat wijzer geworden na zijn eigen zoektocht?!

Greetz Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Harold,

Je bent wel wat laat om nog op dit topic te reageren.

het nippel waarvan sprake is idd. niet gebruikt op de 4.0 WJ motor.

Mijn gok is dat hij doet alsof hij lucht zuigt om toch een beetje zijn aangezicht te redden... drinkt immers al genoeg benzine...:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is gewoon een vacuumnippel aangesloten op het inlaatspruitstuk.

Hij zuigt heel goed vacuum hoor, als ik er een vacuummeter opzet dan gaat ie voluit.

Maar het rare is dat de 4.0 motor niet graag heeft dat je hem afsluit, want dan wil hij niet meer starten.

Heb dit ook nog nooit meegemaakt bij een motor dat een vacuumnippel zomaar open is. Meestal zou je denken dat ze dan valse lucht gaan zuigen, maar een 4.0 heeft dit blijkbaar nodig.

Zal wel weer een Jeep-thing zijn ... :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...