Dieseltank Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 (bewerkt) Hallo! Serieus bedoeld. Eerste gedachte bij dit plaatje: zou het niet beter zijn als de wielen vertikaal bleven terwijl de as onder deze hoek staat? Ik begrijp dat dat met een starre as niet kan, maar het lijkt me voor de grip wel veel beter. Dat zou betekenen dat je in de as twee scarnieren nodig hebt met natuurlijk extra koppelingen in de aandrijfas. Zit ik te raaskallen, of zit er wat in? Bert January 26, 2009 bewerkt door EJG Leuke vraag , eigen topic van gemaakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Dat heet onafhankelijke wielophanging.. wat onder 95% van de personenwagens zit. Dus wat dat betreft helemaal geen slechte gedachte. <_< ...maar de enorme flex die je krijgt met een starre as, waarbij je de veren op de hoek van de auto tot een soort van scharnierpunt maakt, is iets wat je met onafhankelijke wielophanging niet zomaar kan krijgen. De manier die jij bedoeld zou betekenen dat de afstand tussen de wielen ook flexibel moet zijn, oftewel daarmee ook de stuurstang en spoorstang etc. lijkt me erg lastig. Een starre as is sterk en goedkoop, er zijn wel genoeg Dakar rijders die op 'jouw' manier rijden, maar die hebben vaak nogal wat sponsorgeld er tegenaan gegooid. Daarnaast hebben die niet vaak zoveel flex nodig als bij trials. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.