Spring naar bijdragen

uitlaatspruitstuk


Recommended Posts

Hallo, ik heb het in/uitlaat spruitstuk gedemonteerd. Zie ik tot mijn schrik dat er in de onderkant van het uitlaat gedeelte twee scheuren (5 cm) zitten. Bij de 1 kan ik aan de binnenkant v/h spruitstuk voelen dat er een ongerechtigheid zit. De ander zit te ver weg om te voelen. Vraag : zal zo'n scheur altijd door en door zijn, of kan het ook alleen aan de buitenkant zitten? Is dit te testen?

Dan nog een vraag; ik heb op marktplaats vervangende uitlaatspruitstukken zien staan. Maar die blijven los van het inlaatspr.stuk. De originele zitten aan elkaar vast. Hoe zit dat, als ik zo'n spruitstuk zou willen monteren? Ook een nieuwe inlaat?

Jeep CJ5, 6cyl, 1975 AMC 232

Hoop dat jullie wat snappen van het bovenstaande. Dirk:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik heb het in/uitlaat spruitstuk gedemonteerd. Zie ik tot mijn schrik dat er in de onderkant van het uitlaat gedeelte twee scheuren (5 cm) zitten. Bij de 1 kan ik aan de binnenkant v/h spruitstuk voelen dat er een ongerechtigheid zit. De ander zit te ver weg om te voelen. Vraag : zal zo'n scheur altijd door en door zijn, of kan het ook alleen aan de buitenkant zitten? Is dit te testen?

Dan nog een vraag; ik heb op marktplaats vervangende uitlaatspruitstukken zien staan. Maar die blijven los van het inlaatspr.stuk. De originele zitten aan elkaar vast. Hoe zit dat, als ik zo'n spruitstuk zou willen monteren? Ook een nieuwe inlaat?

Jeep CJ5, 6cyl, 1975 AMC 232

Hoop dat jullie wat snappen van het bovenstaande. Dirk:blush:

testen of de scheuren door de gehele wanddikte is is redelijk goed te doen. Bij NDO (Niet Destructief Onderzoek) firma's in de buurt hebben ze testinkt die je aan de binnenkant kan opspuiten en zogenaamde ontwikkelaar om op de buitenkant te spuiten, als de testinkt in de ontwikkelaar komt gaat ie rood kleuren, is ook mogelijk dit zelf te doen met een zeer dunne gekleurde vloeistof die niet snel droogt en beetje talkpoeder. mocht je in de buurt van Lochem komen kan ik het zo testen voor je of de scheuren doorlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt weer voor de reactie. Zo word ik steeds iets wijzer. Toevallig gisteren in Tiel van een enthousiasteling de tip gekregen om het spruitstuk vol met water te zetten. Viel niet mee, maar 1 van de scheuren bleek dus idd door en door te zijn. De ander zit misschien verstopt met roet.

Kom ik nog een keer terug op dit roet. Hoe kan ik dit spul het beste verwijderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sodeju !!

Heb ik net een splinternieuwe aan laten rukken, die (nog) niet eens 100% goed is. Er zitten 6 boutgaten in voor een air manifold system, wat ik niet nodig heb.

Mocht het met mijn nieuwe niets worden, neem ik contact met je op. Bedankt voor het aanbod in ieder geval!

Vraag ; ik moet die 6 gaten met bouten afdichten. Wat kan ik het beste gebruiken om het 100% dicht te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...