Spring naar bijdragen

tj softtop


laredo
 Share

Recommended Posts

Twee scharnierpunten aan elke kant op de staander/middelstijl van de rolkooi. Vergrendeling met twee clips aan het voorruitframe.

Overigens hebben de kunststof uiteinden van de stangen die in de scharnieren zitten de neiging uit te lubberen waardoor de kap niet meer strak staat. Er zijn aluminium vervangers voor, maar ik weet even niet meer wie ze levert.

Zie: http://www.quadratec.com/advisor/jeep_soft_top/tj_97-02/step2_hardware.php?year=2000&t=s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe zitten die beugel van de kap ( OEM fabriekskap) aan de jeep vast?? liggen die gewoon los op de carroserie??? heeft iemand een plaatje?

is een beetje puzzelen....

plaatjessssssssssss:whistle:

laredo

stuur via een pb ff je mailadres. ik heb de handleiding van een Bestop softtop evt voor je. Op mijn TJ zit hij ook. Als dat je helpt.

De beugels die op de rand van de "bak" achter staan zitten aan beide kanten van de wielen vast met de inbus boutjes waarmee je ook de hardtop vast zet. Op de achterzijde links + rechts naast je achterdeur zitten ze met 2 parkers in de carroserie vast. Die parkers vond ik ook niet zo lekker, omdat je toch een gaatje maakt in je Jeep, maar de gaatjes zitten standaard voorgeponsd, exact de juiste plek. Dus dat kan niet mis. Met heel dun boortje wel even voorboren, dan ff lakstift erover. Ik heb ook overal onder de beugels/stangen die op de carresorie komen eerst electrotape op de carresorie gedaan, dan beschadig je helemaal niets. Ik haal de softtop er swinters af. Het tape kan je gewoon laten zitten.

Nog vragen dan hoor ik je wel!

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mr Green.

ja ben wel bekend met de besttop softtopen.. het was me alleen niet duidelijk van die fabriekskappen.. hoe die vast zitten... hebben een ander systeem namelijk... maar goed begint me nu al beetje duidelijk te worden.. hoe hj moet zitten ben nog opzoek naar de ontbrekenden delen van de kap...:yes:

bedankt vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mr Green.

ja ben wel bekend met de besttop softtopen.. het was me alleen niet duidelijk van die fabriekskappen.. hoe die vast zitten... hebben een ander systeem namelijk... maar goed begint me nu al beetje duidelijk te worden.. hoe hj moet zitten ben nog opzoek naar de ontbrekenden delen van de kap...:wacko:

bedankt vast.

Dacht eigenlijk dat een fabriekstop ook van Besttop was, vandaar.

Zou een fabriekstop ff moeten en ook willen zien. Kan nooit heel erg veel verschillen met een Besttop vermoed ik. :D

Jeepgroeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...