Spring naar bijdragen

Speling stuurhuis. stellen, reviseren of nieuw?


coen
 Share

Recommended Posts

Na een tweede APK poging is weer iets nieuws gevonden.

(welkom bij de club, begrijp ik)

Men heeft de voorzijde op gekrikt en men vond de speling op het stuurhuis iets te veel. Dus afkeur. Mag max.15 graden zijn.

Ben gaan bellen en even gaan zitten van de prijzen.

Is het stuurhuis goed te stellen nog of moet ik meteen aan een ander stuurhuis denken of laten reviseren?

Bij het keuren heeft men de vooras vrij van de grond gehangen. Ik zelf heb het idee dat wanneer de cj op de grond rust de spelling minder is, althans ik zie de wielen bij het maken van stuurbewegingen binnen de 15 graden bewegen. Als hij vrij hangt is dat meer.

Wie heeft er advies. (in Jip en Janneke taal:))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coen,

Is 15 graden wel correct, ik dacht dat het meer was.

Weet je zeker dat het stuurhuis de boosdoener is? Ik had last van speling op de scharnierende koppeling van de stuurkolom aan het stuurhuis. Bovendien zat deze koppeling niet goed vast op de vertande ingaande as van het stuurhuis, waardoor ook meer beweging in het stuur zat.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bert,

Het zit hem echt in het huis. De vertande as heb ik bekeken en zit goed vast. Je kan zien als je met de wielen op en neer gaat dat de stang naar het stuur aan de bovenzijde van het huis net iets later beweegd dan de die vertande as aan de onderzijde. Dus het zit hem echt in het stuurhuis.

Bovenop zit een stelbout maar je mag deze zomaar niet verdraaien heb ik gelezen in een ander forum. Het word daar een beetje ingewikkeld uitgelegd vind ik. Vandaar dat ik dat nog niet gedaan heb.

De 15 graden heb ik opgezocht in de APK eisen en klopt, alleen wordt er niet gesproken hoe men dit controleerd. Zoals ik al zei ik heb het idee dat de speling minder is als je de auto laat rusten op de wielen. Ook als de moter loopt en dus de stuurbekrachtiging in werking is heb ik het idee dat dit ook allemaal van invloed is op de eventuele speling.

Als iemand mij uitkan leggen hoe ik, zonder al te veel risico, de stelbout kan in draaien wil ik dat eerst eens proberen.

gr. Coen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien ook wel handig als je jeep apk gekeurd is. om deze stang op stuurhuis te plaatsen. voorkomt minder slijtage op het stuurhuis. ik heb er ook een op zitten. en ben er zeer tevreden over. zie link

http://www.omix-ada.com/productInfo.asp?itemNo=MS-9037

Dus meer?:bye1:

Of voorkomt slijtage

O.T. klein beetje bijstellen kan geen kwaad.

Als je teveel stelt dan gaat het sturen ook zwaarder.(testen met wielen van de grond en motor uit.

Suc 6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de jeep op krik aan de voorzijde en ik stel zover dat ik geen speling meer voel als ik met de wielen op en neer ga, dan gaat het sturen wel zo zwaar dat het niet goed aanvoelt. Je voelt dan ook zwaardere momenten in de stuurbeweging.

Ik krijg het eigenlijk niet spelingvrij zonder dat het sturen zwaarder wordt. Is dit een teken dat de zaak te ver versleten is of ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de jeep op krik aan de voorzijde en ik stel zover dat ik geen speling meer voel als ik met de wielen op en neer ga, dan gaat het sturen wel zo zwaar dat het niet goed aanvoelt. Je voelt dan ook zwaardere momenten in de stuurbeweging.

Ik krijg het eigenlijk niet spelingvrij zonder dat het sturen zwaarder wordt. Is dit een teken dat de zaak te ver versleten is of ???

Yep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...