Spring naar bijdragen

Project: Spring over Axel CJ7 1978


Nikonised
 Share

Recommended Posts

high steer is zo ongeveer de enige manier om je stuurstang nagenoeg vlak te krijgen waardoor je niet/geen bumpsteer hebt.

Heb tot nu toe nag geen nadelige gevolgen gehad met het rijden zonder stuurdemper. als je een stuurdemper echt nodig hebt heb je iets anders mis in je stuursysteem.

een andere oplossing is om naar full-hydro te gaan maar denk niet dat de APK keurmeester er blij mee zal zijn.

High steer op een goeie (lees veilige) manier kost je wel wat. ook afhankelijk wat voor een voor as je gebruikt. ik heb een D44 waar ik nieuwe knuckles, fuseekogels en high steer arms heb geplaatst. voor een D30 zijn er goedkopere opties.

sturen en remmen moet je geen half werk mee doen.

heb er een zien rijden met een pitman arm op een knuckle gelast om vervolgens de stuurstang aan te bevestigen. moet er niet aan denken wat er gebeurd als die las gaat scheuren.

en SOA is absoluut GEEN goedkope manier om ff snel je auto 5-7" hoger te krijgen.

High-steer, SYE, remleidingen, andere bladveren, spring perches, traction bars. en een upgrade aan je remmen is ook niet onverstandig als je naar 33+ banden wil gaan om het toch een beetje veilig te houden.

wow.. dat klinkt wel heftig allemaal. Als Spoa toch, als ik het zo lees toch redelijk wat "neveneffecten" heeft, waarom is het dan toch populair in de US? Hoe moet ik dat zien qua kosten in verhouding tussen SPOA en non-SPOA ? Ik wil max naar 6 misschien 7 inch gaan met 33 of 35 banden maar verder niet. Meer wil ik niet, daarnaast moet ik de jeep ook voor woon/werk gaan gebruiken, dus hij moet op de weg kunnen blijven functioneren.. Wat is jullie advies als SPOA gebruikers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 ers met 7 " ?

Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Zou ik gaan voor 35 ers.

In USA hebben ze geen modder maar rotsen, dus rijden ze ook anders.

Waarom doe je geen verenlift met 33 ers ?

Makkerlijker, goedkoper en goed mee te ridjen voor dagelijks gebruik.

Al weet ik niet hoe SPOA rijdt met dagelijks gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=240944

Hier eens kijken wat je wil. vaak staat de manier en hoeveelheid van loft wel bij.

Dan vervolgens bij 4wd kijken wat de lift kost.

voor 33ers kom je met 2,5" pakket en misschien 1 of 2" Bodylift al heel ver.

voor 35ers 4" veren met 1 of 2" bodylift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=240944

Hier eens kijken wat je wil. vaak staat de manier en hoeveelheid van loft wel bij.

Dan vervolgens bij 4wd kijken wat de lift kost.

voor 33ers kom je met 2,5" pakket en misschien 1 of 2" Bodylift al heel ver.

voor 35ers 4" veren met 1 of 2" bodylift.

Zal ik eens doen..als ik weer tijd ervoor krijg.. tis weer druk en dan moet de jeep weer effe wachten!;)

Ik heb overigens wel een mail gestuurd voor info naar full traction voor hun bolt-on SPOA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...