ronald5.2 Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 Hallo allemaal, Wie o wie kan mij hier duidelijkheid verschaffen over de diverse olie in de aandrijflijn??? Op de site van kroon-olie staat wel e.e.a. maar wat is de ervaring? In de tussenbak schijnt dexron III te moeten maar is een LS-toevoeging nodig? In mijn achterdiff. lijkt er een dikke olie te zitten, is dit goed??? Hoe krijg je de olie er voor en achter uit zonder de hele plaat er af te moeten halen (zit nu goed dicht met schijnbaar vloeibare pakking) Graag jullie reacties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 Tussenbak neemt zowat alle soorten ATF, LS toevoeging mag erin maar doet toch niets. Differentieel vloeistof is wel wat stroperiger inderdaad, even een stukje rijden doet wonderen. (dan wordt ie iets dunner) Ik weet niet wat voor assen je hebt, maar als je maar 1 dop ziet zitten dan moet inderdaad de plaat eraf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 Je kan olie uit de diffen halen met een kardan pomp. Verkrijgbaar bij de meeste automat. zaken voor hooguit en paar tientjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronald5.2 Geplaatst October 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 Ben weer iets wijzer. In de manual staat dat het nogal nauw komt met de vloeistoffen en je hoort (en ziet op dit forum) ook verschillende meningen. Kan iemand met een ZJ (met 249 tussenbak) zeggen wat zijn/haar ervaring is met vervangen van vloeistoffen in de aandrijflijn en versnellingsbak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 Ben weer iets wijzer. In de manual staat dat het nogal nauw komt met de vloeistoffen en je hoort (en ziet op dit forum) ook verschillende meningen. Kan iemand met een ZJ (met 249 tussenbak) zeggen wat zijn/haar ervaring is met vervangen van vloeistoffen in de aandrijflijn en versnellingsbak. In de meeste gevallen hebben ze het in de boeken over een bepaalde kwaliteits norm of hoger en daarnaast een viscositeits aanduiding. Het is geen hogere wiskunde hoor, neem anders de manual mee naar de olieboer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst October 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2008 Er is maar één onduidelijkheid waar je moet voor oppassen: voertuigen uitgerust met de NV247 tussenbak. In de meeste gebruikershandleidingen '99 -2000 staat ATF III Maar nu blijkt dat die bakken daarop kapot draaien en Chrysler heeft in die periode een waarschuwingsbericht rondgestuurd dat in de 247 enkel een speciale olie mag, en zeker geen ATF. Maar ik zie dat jij een ZJ hebt, dus telt dit niet voor jou. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronald5.2 Geplaatst October 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2008 Ok, mijn tussenbak is een 249 dus ATF III. Is er verder veel verschil tussen de voor en achterdifferentieel??? Er lijkt achter een dikkere vloeistof in te zitten dan voor??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2008 Ok, mijn tussenbak is een 249 dus ATF III.Is er verder veel verschil tussen de voor en achterdifferentieel??? Er lijkt achter een dikkere vloeistof in te zitten dan voor??? Nee, geen verschil.. kan door de LS toevoeging komen of misschien door wat meer verontreiniging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepton Geplaatst October 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2008 Heb toevoellig net m'n gc 96 een "grote beurt" gegeven en olie van Kendall voor gebruikt. Voor de motor Super-D3 10w40 Voor automaat en tussenbak Verstrans Synthetic Blend ATF ( recommended for GM, Ford, Chrysler) Voor achterdiff. Special Limited slip axle gear lube 80w90 Voor diff moet ik nog doen olie komt morgen binnen ook van Kendall Moet zeggen draait allemaal weer lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.