Spring naar bijdragen

Olie Tussenbak En Differentieel???


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wie o wie kan mij hier duidelijkheid verschaffen over de diverse olie in de aandrijflijn???

Op de site van kroon-olie staat wel e.e.a. maar wat is de ervaring?

In de tussenbak schijnt dexron III te moeten maar is een LS-toevoeging nodig?

In mijn achterdiff. lijkt er een dikke olie te zitten, is dit goed???

Hoe krijg je de olie er voor en achter uit zonder de hele plaat er af te moeten halen (zit nu goed dicht met schijnbaar vloeibare pakking)

Graag jullie reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussenbak neemt zowat alle soorten ATF, LS toevoeging mag erin maar doet toch niets.

Differentieel vloeistof is wel wat stroperiger inderdaad, even een stukje rijden doet wonderen. (dan wordt ie iets dunner)

Ik weet niet wat voor assen je hebt, maar als je maar 1 dop ziet zitten dan moet inderdaad de plaat eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben weer iets wijzer. :whistle:

In de manual staat dat het nogal nauw komt met de vloeistoffen en je hoort (en ziet op dit forum) ook verschillende meningen.

Kan iemand met een ZJ (met 249 tussenbak) zeggen wat zijn/haar ervaring is met vervangen van vloeistoffen in de aandrijflijn en versnellingsbak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben weer iets wijzer. :whistle:

In de manual staat dat het nogal nauw komt met de vloeistoffen en je hoort (en ziet op dit forum) ook verschillende meningen.

Kan iemand met een ZJ (met 249 tussenbak) zeggen wat zijn/haar ervaring is met vervangen van vloeistoffen in de aandrijflijn en versnellingsbak.

In de meeste gevallen hebben ze het in de boeken over een bepaalde kwaliteits norm of hoger en daarnaast een viscositeits aanduiding.

Het is geen hogere wiskunde hoor, neem anders de manual mee naar de olieboer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is maar één onduidelijkheid waar je moet voor oppassen: voertuigen uitgerust met de NV247 tussenbak.

In de meeste gebruikershandleidingen '99 -2000 staat ATF III

Maar nu blijkt dat die bakken daarop kapot draaien en Chrysler heeft in die periode een waarschuwingsbericht rondgestuurd dat in de 247 enkel een speciale olie mag, en zeker geen ATF.

Maar ik zie dat jij een ZJ hebt, dus telt dit niet voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, mijn tussenbak is een 249 dus ATF III.

Is er verder veel verschil tussen de voor en achterdifferentieel???

Er lijkt achter een dikkere vloeistof in te zitten dan voor???

Nee, geen verschil.. kan door de LS toevoeging komen of misschien door wat meer verontreiniging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb toevoellig net m'n gc 96 een "grote beurt" gegeven en olie van Kendall voor gebruikt.

Voor de motor Super-D3 10w40

Voor automaat en tussenbak Verstrans Synthetic Blend ATF ( recommended for GM, Ford, Chrysler)

Voor achterdiff. Special Limited slip axle gear lube 80w90

Voor diff moet ik nog doen olie komt morgen binnen ook van Kendall

Moet zeggen draait allemaal weer lekker :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...