Spring naar bijdragen

Advies Jeep Grand Cherokee 2e hands aankoop


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik zou graag advies willen over een aankoop van een Grand Cherokee van 1996. Ik ben echter een newbie op dit forum en ook met Jeeps.

Deze Grand Cherokee 5.2i lijkt mij een degelijke wagen en overweeg momenteel om er een te kopen, 2e hands. De reden is omdat ik in de nabije toekomst wellicht meer ga rijden b.v. i.v.m. woon-werk verkeer ed.

( > 12.000 km/jr ) en deze wagen mij best wel confortabel lijkt.

Hoewel ik al verscheidene topics hierover op dit forum gelezen heb is iedere (aankoop) situatie toch weer anders en persoonlijk denk ik.

Kunnen jullie mij advies geven omtrent de volgende vragen ?

Het gaat om een Grand Cherokee 5.2i V8 Limited van 1996

Ongeveer 250.000 km op de teller. Vorige eigenaar had hem voornamelijk voor zakelijk gebruik, (grijs kenteken). Brandstof LPG en automaat.

Gezien de leeftijd van deze wagen en het aantal kilometers (250.000 is toch niet gering zou ik zeggen), zou het een verstandig besluit zijn om deze 2e hands over te kopen ? De overige technische staat is mij verder onbekend, gewoonweg omdat ik mij daarin nog niet in verdiept heb.

De vraagprijs is 3200, vind ik zelf wat aan de hoge kant volgens dagprijs berekeningen via de website van b.v. www.autocheck.nl

Of zou het toch niet beter zijn om een dergelijk wagen via een garage te kopen i.v.m. garantietermijn ?

Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen en advies geven waarop te letten bij b.v. bezichtinging en/of proefrit ?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie moeite.

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik zou graag advies willen over een aankoop van een Grand Cherokee van 1996. Ik ben echter een newbie op dit forum en ook met Jeeps.

Deze Grand Cherokee 5.2i lijkt mij een degelijke wagen en overweeg momenteel om er een te kopen, 2e hands. De reden is omdat ik in de nabije toekomst wellicht meer ga rijden b.v. i.v.m. woon-werk verkeer ed.

( > 12.000 km/jr ) en deze wagen mij best wel confortabel lijkt.

Hoewel ik al verscheidene topics hierover op dit forum gelezen heb is iedere (aankoop) situatie toch weer anders en persoonlijk denk ik.

Kunnen jullie mij advies geven omtrent de volgende vragen ?

Het gaat om een Grand Cherokee 5.2i V8 Limited van 1996

Ongeveer 250.000 km op de teller. Vorige eigenaar had hem voornamelijk voor zakelijk gebruik, (grijs kenteken). Brandstof LPG en automaat.

Gezien de leeftijd van deze wagen en het aantal kilometers (250.000 is toch niet gering zou ik zeggen), zou het een verstandig besluit zijn om deze 2e hands over te kopen ? De overige technische staat is mij verder onbekend, gewoonweg omdat ik mij daarin nog niet in verdiept heb.

De vraagprijs is 3200, vind ik zelf wat aan de hoge kant volgens dagprijs berekeningen via de website van b.v. www.autocheck.nl

Of zou het toch niet beter zijn om een dergelijk wagen via een garage te kopen i.v.m. garantietermijn ?

Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen en advies geven waarop te letten bij b.v. bezichtinging en/of proefrit ?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie moeite.

John

250.000 km is geen probleem, blok kan makkelijk 400.000 aan

grijs kenteken is voor een particulier niet interessant, omdat alleen een bedrijf op grijs kan rijden

dus je betaalt voor geel maar hebt maar plaats voor twee

prijs is niet overdreven, let wel op dat er een G3 aantekeing op het kenteken bewijs staat, scheelt in wegen belasting.

heb zelf een 5, 2 op G3 kost 128 euro per maand en rijdt 1:5 op gas, valt wel mee dus.

verzekeren kan voordelig bij wiggersgroep op een terreinautoverzekering(hangt ook van je no-claim af)

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom kijk je dan niet gelijk naar geel kenteken ?

Scheelt je nogal in de kosten.

Bedankt voor deze opmerking. Dat is zeker iets om mee te laten wegen in de

keuze, ....... of eventueel mee te nemen in de prijs onderhandelingen, maar dan moet die wagen qua onderhoud wel erg up-to-date zijn en niets mankeren.

Immers voor het prijsverschil kun je dit bedrag ook (erbij) investeren in een iets jongere wagen.

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

grijs kenteken is voor een particulier niet interessant, omdat alleen een bedrijf op grijs kan rijden

Hé jongens in NL... even over dit zgn. 'grijs' kenteken ?

Ik veronderstel dat dit overeenstemt met het in België bestaande 'Lichte vracht' systeem. Van zodra je een auto hebt waarvan de laadruimte groter is dan 50% van de wielbasis, mag je hem als bestelwagen inschrijven en wordt ie belast op gewicht ipv. op fiscaal vermogen.

Voor een Jeep scheelt dit heel veel, nl. 125 euro per jaar ipv. 2000 euro per jaar...

Maar nu lees ik dat jullie in Nederland vroeger van dit systeem als particulier konden genieten, maar nu niet meer omdat je een bedrijf moet hebben ...

En wat zijn de criteria voor 'bedrijf' dan ? Betekent dit BTW plichtig, een handelsregister hebben, enz... Of is het voldoende dat je kunt aantonen dat je een kleine 'business' hebt en af en toe wat vracht moet vervoeren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...En wat zijn de criteria voor 'bedrijf' dan ? Betekent dit BTW plichtig, een handelsregister hebben, enz... Of is het voldoende dat je kunt aantonen dat je een kleine 'business' hebt en af en toe wat vracht moet vervoeren ?

idd btw nummer , inschrijving handelsregister en je moet omzet hebben (geen lege bv'd dus)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd btw nummer , inschrijving handelsregister en je moet omzet hebben (geen lege bv'd dus) Vandaag 19:34

pfffffffff, dat zuigt !:huh:

Dus een particulier die een Jeep koopt, met 2 zetels erin, en achteraan een laadruimte van 1.80 meter lang, moet hem inschrijven alsof hij 4 zetels had ?

En, stel nu dat die particulier een volkswagen Caddy koopt, bijvoorbeeld, met 2 zetels en een laadruimte, zoals ie 'af-fabriek' komt... wat dan ?

Mag ie dan ook geen grijs kenteken of juist wel ?

volgens mij zitten er gaten in die wetgeving hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfffffffff, dat zuigt !:huh:

Dus een particulier die een Jeep koopt, met 2 zetels erin, en achteraan een laadruimte van 1.80 meter lang, moet hem inschrijven alsof hij 4 zetels had ?

En, stel nu dat die particulier een volkswagen Caddy koopt, bijvoorbeeld, met 2 zetels en een laadruimte, zoals ie 'af-fabriek' komt... wat dan ?

Mag ie dan ook geen grijs kenteken of juist wel ?

volgens mij zitten er gaten in die wetgeving hoor...

Particulier mag best grijs kenteken rijden, maar het belastingvoordeel geldt dan simpelweg niet.

Er mogen best gaten zitten, maar betalen zal je. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

beste john,

ben ook nog aan het zoeken naar een jeep grand cherokee van 2000/2001. als ik een km stand zie van 160d. denk ik al dat dit veel

te veel is maar als ik 400d hoor is dit netuurlijk niets:D

je rijd nog al wat km per jaar waarom neem je dan een jeep met 240d km?

ok de prijs is dan wel na verhouding minder maar toch.

wat zijn nu echt dingen waar je op moet letten bij aanschaf van een jeep?

ik ben ook een leek/a technisch.

groet, hugo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...