jeep4john Geplaatst October 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 Hallo allemaal, Ik zou graag advies willen over een aankoop van een Grand Cherokee van 1996. Ik ben echter een newbie op dit forum en ook met Jeeps. Deze Grand Cherokee 5.2i lijkt mij een degelijke wagen en overweeg momenteel om er een te kopen, 2e hands. De reden is omdat ik in de nabije toekomst wellicht meer ga rijden b.v. i.v.m. woon-werk verkeer ed. ( > 12.000 km/jr ) en deze wagen mij best wel confortabel lijkt. Hoewel ik al verscheidene topics hierover op dit forum gelezen heb is iedere (aankoop) situatie toch weer anders en persoonlijk denk ik. Kunnen jullie mij advies geven omtrent de volgende vragen ? Het gaat om een Grand Cherokee 5.2i V8 Limited van 1996 Ongeveer 250.000 km op de teller. Vorige eigenaar had hem voornamelijk voor zakelijk gebruik, (grijs kenteken). Brandstof LPG en automaat. Gezien de leeftijd van deze wagen en het aantal kilometers (250.000 is toch niet gering zou ik zeggen), zou het een verstandig besluit zijn om deze 2e hands over te kopen ? De overige technische staat is mij verder onbekend, gewoonweg omdat ik mij daarin nog niet in verdiept heb. De vraagprijs is 3200, vind ik zelf wat aan de hoge kant volgens dagprijs berekeningen via de website van b.v. www.autocheck.nl Of zou het toch niet beter zijn om een dergelijk wagen via een garage te kopen i.v.m. garantietermijn ? Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen en advies geven waarop te letten bij b.v. bezichtinging en/of proefrit ? Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie moeite. John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep4john Geplaatst October 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 Update: Ik zal in de overige topics over aanschaf van een Grand Cherokee alle tips noteren, maar als iemand wil reageren specifiek op deze situatie en vraagtselling en mij advies wil geven, dan is dat natuurlijk van harte welkom !! Bij voorbaat dank voior jullie reacties, iedere tip is welkom ! John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst October 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 Hallo allemaal,Ik zou graag advies willen over een aankoop van een Grand Cherokee van 1996. Ik ben echter een newbie op dit forum en ook met Jeeps. Deze Grand Cherokee 5.2i lijkt mij een degelijke wagen en overweeg momenteel om er een te kopen, 2e hands. De reden is omdat ik in de nabije toekomst wellicht meer ga rijden b.v. i.v.m. woon-werk verkeer ed. ( > 12.000 km/jr ) en deze wagen mij best wel confortabel lijkt. Hoewel ik al verscheidene topics hierover op dit forum gelezen heb is iedere (aankoop) situatie toch weer anders en persoonlijk denk ik. Kunnen jullie mij advies geven omtrent de volgende vragen ? Het gaat om een Grand Cherokee 5.2i V8 Limited van 1996 Ongeveer 250.000 km op de teller. Vorige eigenaar had hem voornamelijk voor zakelijk gebruik, (grijs kenteken). Brandstof LPG en automaat. Gezien de leeftijd van deze wagen en het aantal kilometers (250.000 is toch niet gering zou ik zeggen), zou het een verstandig besluit zijn om deze 2e hands over te kopen ? De overige technische staat is mij verder onbekend, gewoonweg omdat ik mij daarin nog niet in verdiept heb. De vraagprijs is 3200, vind ik zelf wat aan de hoge kant volgens dagprijs berekeningen via de website van b.v. www.autocheck.nl Of zou het toch niet beter zijn om een dergelijk wagen via een garage te kopen i.v.m. garantietermijn ? Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen en advies geven waarop te letten bij b.v. bezichtinging en/of proefrit ? Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie moeite. John 250.000 km is geen probleem, blok kan makkelijk 400.000 aan grijs kenteken is voor een particulier niet interessant, omdat alleen een bedrijf op grijs kan rijden dus je betaalt voor geel maar hebt maar plaats voor twee prijs is niet overdreven, let wel op dat er een G3 aantekeing op het kenteken bewijs staat, scheelt in wegen belasting. heb zelf een 5, 2 op G3 kost 128 euro per maand en rijdt 1:5 op gas, valt wel mee dus. verzekeren kan voordelig bij wiggersgroep op een terreinautoverzekering(hangt ook van je no-claim af) suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep4john Geplaatst October 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 Bedankt voor je advies. Ik denk toch dat ik er particulier mee zal rijden m.a.w. het kenteken zal omzetten naar geel klenteken. Overigens die speciale terreinauto-verzekering is zeker interessant, bedankt voor die tip ! John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 Waarom kijk je dan niet gelijk naar geel kenteken ? Scheelt je nogal in de kosten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep4john Geplaatst October 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 Waarom kijk je dan niet gelijk naar geel kenteken ?Scheelt je nogal in de kosten. Bedankt voor deze opmerking. Dat is zeker iets om mee te laten wegen in de keuze, ....... of eventueel mee te nemen in de prijs onderhandelingen, maar dan moet die wagen qua onderhoud wel erg up-to-date zijn en niets mankeren. Immers voor het prijsverschil kun je dit bedrag ook (erbij) investeren in een iets jongere wagen. John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst October 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 grijs kenteken is voor een particulier niet interessant, omdat alleen een bedrijf op grijs kan rijden Hé jongens in NL... even over dit zgn. 'grijs' kenteken ? Ik veronderstel dat dit overeenstemt met het in België bestaande 'Lichte vracht' systeem. Van zodra je een auto hebt waarvan de laadruimte groter is dan 50% van de wielbasis, mag je hem als bestelwagen inschrijven en wordt ie belast op gewicht ipv. op fiscaal vermogen. Voor een Jeep scheelt dit heel veel, nl. 125 euro per jaar ipv. 2000 euro per jaar... Maar nu lees ik dat jullie in Nederland vroeger van dit systeem als particulier konden genieten, maar nu niet meer omdat je een bedrijf moet hebben ... En wat zijn de criteria voor 'bedrijf' dan ? Betekent dit BTW plichtig, een handelsregister hebben, enz... Of is het voldoende dat je kunt aantonen dat je een kleine 'business' hebt en af en toe wat vracht moet vervoeren ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 ...En wat zijn de criteria voor 'bedrijf' dan ? Betekent dit BTW plichtig, een handelsregister hebben, enz... Of is het voldoende dat je kunt aantonen dat je een kleine 'business' hebt en af en toe wat vracht moet vervoeren ? idd btw nummer , inschrijving handelsregister en je moet omzet hebben (geen lege bv'd dus) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst October 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 idd btw nummer , inschrijving handelsregister en je moet omzet hebben (geen lege bv'd dus) Vandaag 19:34 pfffffffff, dat zuigt ! Dus een particulier die een Jeep koopt, met 2 zetels erin, en achteraan een laadruimte van 1.80 meter lang, moet hem inschrijven alsof hij 4 zetels had ? En, stel nu dat die particulier een volkswagen Caddy koopt, bijvoorbeeld, met 2 zetels en een laadruimte, zoals ie 'af-fabriek' komt... wat dan ? Mag ie dan ook geen grijs kenteken of juist wel ? volgens mij zitten er gaten in die wetgeving hoor... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 pfffffffff, dat zuigt !Dus een particulier die een Jeep koopt, met 2 zetels erin, en achteraan een laadruimte van 1.80 meter lang, moet hem inschrijven alsof hij 4 zetels had ? En, stel nu dat die particulier een volkswagen Caddy koopt, bijvoorbeeld, met 2 zetels en een laadruimte, zoals ie 'af-fabriek' komt... wat dan ? Mag ie dan ook geen grijs kenteken of juist wel ? volgens mij zitten er gaten in die wetgeving hoor... Particulier mag best grijs kenteken rijden, maar het belastingvoordeel geldt dan simpelweg niet. Er mogen best gaten zitten, maar betalen zal je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst October 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 heb nog wel een geel kenteken grand staan:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst October 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 heb nog wel een geel kenteken grand staan:D is idd wel een leuke ja is ook een WJ ipv ZJ dan heb je wat leuks ja:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hthomas Geplaatst November 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2008 beste john, ben ook nog aan het zoeken naar een jeep grand cherokee van 2000/2001. als ik een km stand zie van 160d. denk ik al dat dit veel te veel is maar als ik 400d hoor is dit netuurlijk niets:D je rijd nog al wat km per jaar waarom neem je dan een jeep met 240d km? ok de prijs is dan wel na verhouding minder maar toch. wat zijn nu echt dingen waar je op moet letten bij aanschaf van een jeep? ik ben ook een leek/a technisch. groet, hugo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst November 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2008 Heb er nog 1 te koop pm me maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.