Spring naar bijdragen

Auto 'unlocked' zichzelf steeds


Rolf
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ben nieuw hier. Ik heb een Cherokee Classic 4.0L automaat uit 2001. Sinds een tijdje heb ik problemen met de centrale deurvergrendeling.

Als ik hem met de afstandsbediening op slot doe, springen de sloten daarna vrijwel direct weer uit zichzelf van het slot af. Dan probeer ik het met de sleutel, maar dat helpt meestal ook niet. Als ik het een keer of tien met de sleutel doe wil hij wel op slot gaan, maar vaak blijkt bij terugkomst dat hij toch weer van het slot is afgesprongen.:rolleyes:

Ik weet dus nooit zeker of ik mijn auto afgesloten achterlaat.

Ik heb de indruk dat dit bij warm weer vaker voorkomt dan als het buiten koud is.

Is dit een bekend probleem? Heeft iemand dit ook eens gehad en weet iemand wat ik er aan kan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken het - de afstandsbediening leidt soms een eigen leven.

Bij de dealer hebben ze een apparaatje waarmee ze kunnen zien of de afstandsbediening een signaal uitzendt. Bij mij deed hij dat ook zonder op de knoppen te drukken.

Een andere keer heb ik de batterijen - die nog lang niet aan vervanging toe waren - vervangen door een ander merk. Ook opgelost.

Enige waar ik me nu nog over verbaas is dat hij het op schiphol niet doet. Misschien te veel straling daar of zo.

O ja - die van mij is ook uit 2001, zal wel zelfde type afstandsbediening zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Rolf,

De electronica in Jeeps kan nogal eens kuren krijgen. Heel vervelend hé ?

Probeer eens de afstandsbediening in huis te laten en doe hem eens op slot met de sleutel. Als het dan goed is, is het probleem idd. bij de remote gelegen.

gaat het met de sleutel ook niet goed, dan heb je een probleem met één van de vier deursloten, ofwel met het kofferdeksel. Meestal is het zo dat die sensor die moet voelen of de deur/koffer gesloten is, denkt dat dit niet zo is en de zaak terug ontgrendelt.

Dit mankement kan soms door waterinsijpeling ontstaan, waarbij contacten en sloten gaan oxideren.

doe eerst eens bovengenoemde testjes en laat ons weten hoe het verder gaat, en dan zien we wel weer.

succes

frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...