Spring naar bijdragen

loopt stotterend, heel hard weer zacht etc etc


Recommended Posts

Wie heeft dit al eens meegemaakt

net de nieuwe cam shaft erin

nu loopt ie

als ik m start, iets onder de 1000 toeren , zeer schommelend, dan zakt ie terug naar bijna afslaan , daarna weer naar de 2000 toeren, dan weer

het hele circus van voor af aan

1. de ontsteking werkt dus , anders loopt ie ook niet 2000 toeren gewoon

kan de pcm deze schommelingen in tijdstip aanbrengen, nee toch , dat doet de verdeelkap toch , en pcm, wat regelt de pcm dan precies?

benzine toevoer?

2 als ie loopt en ik draai het knopje los van de benzine rail , dan staat er continue druk op

advies weer welkom!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ,hoor hele dag spanning eraf geweest, plus + tegen -

ik snap er niets meer van

af en toe klimt ie in toeren en loopt ie 2000 toeren of zo

dan zou je toch zeggen dat de ontsteking goed staat,

de pcm verstelt toch niet continue lijkt me

misschien benzine probleem, als ik meer gas geef valt ie geheel stil

bij loslaten gas blijft ie net lopen, weer harder etc etc

kan ik zaterdag jouw scanner nog n keer lenen?

ruud

heb je de computer al eens gereset sinds de motor zo rottig loopt?

Daarna de motor een tijdje laten lopen en weer codes uitvragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ruud. Misschien zitten er wel storingen in de computerconnector.

Ik zou toch alle stekkers controleren en ook de aardingen.

Benzinesysteem is te checken met een benzinedrukmeter, dan test je gelijk alles, zoals druk op rails bij stationair en bij WOT. Benzinepomp incl terugslagklep,filter, Injectoren etc. Misschien te lenen of tegen kleine vergoeding bij werkplaats uittevoeren? Onregelmatig lopen zoals je toelicht kan ook een vacuumverhaal zijn!

:lol:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ruud. Misschien zitten er wel storingen in de computerconnector.

Ik zou toch alle stekkers controleren en ook de aardingen.

Benzinesysteem is te checken met een benzinedrukmeter, dan test je gelijk alles, zoals druk op rails bij stationair en bij WOT. Benzinepomp incl terugslagklep,filter, Injectoren etc. Misschien te lenen of tegen kleine vergoeding bij werkplaats uittevoeren? Onregelmatig lopen zoals je toelicht kan ook een vacuumverhaal zijn!

:lol:

hai

alle stekkers zijn gecontroleerd, misschien zon meter halen ergens ??

wat bedoel je met vacuum verhaal.

gezien het motorverloop denk ik ook eerder aan benzine dan ontsteking,

die varieerd toch niet per 10 seconden in tijdstip door de pcm

ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige sensoren welke met vacuum verbonden zijn ,hebben direct invloed op de brandstoftoevoer. Als je deze vaculeidingen loskoppelt , dan gaat de motor snel lopen en sommige slaan af. Probeer maar eens met de MAP sensor.

oke wist ik nog niet

weet jij welke zaken dit nog meer zijn dan, ps map sensor zit toch bij je luchtinlaat bij je stappen motor en tps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in de firewall.... ?

kwartje valt even niet, waar zit deze

Op het schutboard. Er moet een dun vacuslangetje lopen van deze sensor naar de trottlebody.

Meerder vacuumaansluitingen weet ik niet van jouw Jeep.

Bij mijn Jeep loopt ook een naar de drukregulator op de brandstofrails.

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

JAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

hij loopt weer als n zonnetje,

na de gouden tip van braband 4x4, heb ik de beznine pomp rechtstreeks met n slang aan het bovengedeelte bevestigd en lopen!!!!!

blijk dus dat er n pijpje tussen zit met 2 afdicht rubbers

bovenste rubber was weg ?

dus bij deze de vraag :

wie heeft er n stukke pomp liggen van een zj 1997

het gaat mij om de afdichtrubbers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Ruud. Alleen snap ik er geen snars van. Is dat slangetje eraf gehaald door iemand? Is het de retourleiding? Is dit altijd al geweest? Komt dit meer voor?

We horen dit graag voor eventueel de volgende keer.:)

De benzine pomp is eruit geweest omdat ik dacht dat hij het niet meer deed, echter de crankshaft sensor legt dus gewoon alles plat incl uitlezen pcm!! na het uithalen van de benzinepomp (ja vanf de bovenkant dmv gaten boren) is denk ik het bovenste rubber gedeelte van het pijpje wat in het omhulsel van de pomp zit eraf geschoten, dan zuigt hij dus naast benzine lucht aan en dat gaat dus fout

de benzine pompen van de ZJ in ieder geval de mijne 4.0 pompt de benzine omhoog, zet alles onder druk, maar er zit meteen een retourklep in het benzinepomphuis, dus geen retourslang

nu alleen nog even op zoek naar zo,n nieuw rubbertje

ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...