Spring naar bijdragen

info gevraagd automaat inbouwen


robert
 Share

Recommended Posts

ik heb een wrangler 4.2 l automaat van bwj 87 auto kwam helaas niet meer door de apk,dus ben op zoek gegaan naar een andere en heb een 4.0hi output gekocht van bwj91 handgeschakeld.

nu is mijn vraag dus is het mogelijk dat ik de 4.2l automaatbak kan omzetten naar de 4.0l jeep.

welke onderdelen buiten het stuurhuis en automaatbak moeten er nog worden gebruikt?

misschien heeft er iemand foto's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat je een adapter nodig hebt, afhankelijk van welk type automaat je in de 4.2 had zitten, om hem aan de 4.0 te krijgen.

denk verder aan een vliegwiel voor een automaat, de aandrijfas(sen) van de automaat. pedaalset, stuurkolom met shifter, bakkoeler ( zit in/ voor je radiateur ).

al met al een mooi klusje

gr

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt rob

vliegwiel,aandrijfassen,pedaalset,stuurkolom die heb ik want dat zit allemaal nog in die 4.2.ik heb deze jeep nog staan thuis.

alleen die bakkoeler daar moet ik eens naar kijken volgens mij zit er geen extra koeler en op de radiateur zit niks van de automaatbak aan gesloten.

zal morgen nog eens eronder kruipen om te kijken.

gr robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai

kijk meteen wat voor bak je hebt, staat meestal op de carterpan van de bak. dan kun je achterhalen of hij geschikt is voor de 4.0

De automaten van een 4.0 hebben doorgaans 4 versnellingen, een 4.2 maar 3.

Ik kan eventueel sets leveren om hem pas te maken.

kijk maar

gr

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ja, je kunt de TF999 automaat van de 4.2 achter de 4.0 monteren. Alles past er precies achter. Dit is omdat de 4.0 en de 4.2 eigenlijk dezelfde blokken zijn.

Een aandachtspuntje is de krukassensor die nodig is bij de 4.0. De flexplaat van de 4.2 past wel achterop de 4.0, maar deze mag je niet gebruiken. Je moet een flexplaat van een 4.0 gebruiken, zodat de krukassensor zijn/haar pulsen krijgt. Het koppelinghuis van de automaat (van de 4.2) is niet voorzien van een montageplek voor de krukassensor. Deze zul je zelf moeten maken. Belangrijk hierbij is dat de sensor wel precies op de goede plaats komt te zitten, want anders krijgt de computer van de 4.0 de pulsen op het verkeerde moment. Voor de benzineinjectie levert dit geen problemen op, echter bij de ontsteking wel. Het ontstekingstijdstip staat dan namelijk verkeerd.

De 4.2 Wrangler heeft een 23 spline, lange ingaande as aan de tussenbak (NP231). De 4.0 Wrangler kan 4 verschillend ingaande assen aan de tussenbak hebben. Namelijk een 21 of 23 spline, en dan een lange of korte ingaande as. Hier moet je wel even op letten. Misschien is het het makkelijkst dat je de tussenbak van de 4.2 ook gebruikt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...